یک کارشناس اقتصادی گفت: ساخت خانه‌های حیاط دار در طرح نهضت ملی مسکن اقدام مطلوبی است و اگر استانداردهای لازم در آن را رعایت شود، هزینه تمام شده ساخت نسبت به بلندمرتبه‌سازی کمتر خواهند شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، دولت سیزدهم از همان ابتدای آغاز به‌کار خود اجرای پروژه نهضت ملی مسکن را برای حل مشکل مسکن آغاز کرد و پس از آن ساخت مسکن به صورت یک یا 2 طبقه و به عبارت دیگر افقی (حیاط دار) در طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است؛ طرحی که به گفته کارشناسان هم موجب کاهش هزینه‌های ساخت و هم افزایش سرعت اجرای این طرح‌ها خواهد شد.
 
وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که در بیش از 900 شهری که کمبودی از نظر زمین نداریم، ساخت واحدهای مسکونی را به همراه تسهیلات به شکل ویلایی به مردم واگذار خواهد کرد؛ بنا بر این اولویت نخست در طرح نهضت ملی مسکن واگذاری زمین برای ساخت مسکن ویلایی تک‌واحدی در استان‌هایی است که زمین کافی در آنها وجود دارد.
 
«آرش آرانی» کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، در مورد ساخت خانه‌های یک طبقه حیاط دار و ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: ساخت خانه‌های حیاط دار با قیمتی کمتر از نهضت ملی مسکن ساخته شود و بی‌شک به صرفه است.
 
وی افزود: این خانه‌ها در صورتی که ارزان‌تر برای متقاضی تمام شود و ساختارهای لازم از حیث زیبایی، کیفیت و استانداردهای ساخت مسکن را داشته باشد از بلندمرتبه سازی بهتر خواهد بود.
 
این کارشناس اقتصادی گفت: این واحدها باید به‌گونه‌ای ساخته شود که زیبایی، کیفیت خاص و استاندارد مطلوبی داشته باشد که برای خریداران جذابیت ایجاد کند.
 
آرانی تاکید کرد: واحدهای حیاط دار باید معماری زیبای ایرانی- اسلامی داشته باشد، اگر چنین واحدهایی با استانداردهای لازم ساخته شود مردم متقاضی آن خواهند بود.

لینک کوتاه
ساخت خانه‌های حیاط دار طرح نهضت ملی مسکن استانداردهای ساخت مسکن