وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: عرضه برق روسیه به چین و مغولستان تا پایان سال جاری شاهد افزایش 20 درصدی خواهد بود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از راشاتودی؛ نیکولای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: عرضه برق روسیه به چین و مغولستان تا پایان سال جاری شاهد افزایش 20 درصدی خواهد بود.
برآوردهای غول انرژی روسیه Inter RAO ؛ حاکی از آن است که این کشور در سال 2022 بین 4.4 تا 4.5 میلیارد کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) برق به چین عرضه کرده است. داده‌ها نشان می‌دهد که مصرف برق چین در دسامبر به دلیل هوای سردتر افزایش یافته است. این امر همچنین باعث افزایش تقاضا برای زغال سنگ و گاز برای گرمایش شده است.
 
وی گفت: می‌توان در مورد رشد صادرات برق به شرق صحبت کرد، یعنی کل صادرات به چین و مغولستان 20 درصد افزایش یافته است.
 
داده‌های Inter RAO نشان می‌دهد که حجم عرضه برق به چین در سال گذشته به 3.97 میلیارد کیلووات ساعت رسید که 29.9 درصد بیشتر از سال 2020 بود. صادرات به مغولستان در سال 2021 به 0.49 میلیارد کیلووات ساعت افزایش یافت که رشد 55.9 درصد سالانه را نشان می‌دهد.
 
اینتر رائو برق چین را از طریق سه خط انتقال تامین می‌کند که می‌توانند تا 7 میلیارد کیلووات ساعت برق در سال تحویل دهند. در 30 سال گذشته از زمانی که چین شروع به خرید برق از روسیه کرده است، بیش از 30000 گیگاوات ساعت برق وارد کرده است. این برق در سه استان شمال شرقی لیائونینگ، هیلونگجیانگ و جیلین استفاده می‌شود.

لینک کوتاه
افزایش صادرات برق روسیه آسیا

اخبار مرتبط

نظرات شما