رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: آلودگی هوا در شهرهای صنعتی کشور با توجه به برودت هوا همچنان ادامه دارد.     

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از رکنا، صادق ضیائیان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: تا روز چهارشنبه (14 دی) تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت ادامه خواهد داشت. چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و شمال خلیج فارس بارش باران و برف وزش باد شدید موقت و در استان‌های جنوبی  رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود

وی ادامه داد: پنجشنبه (15 دی) در غالب مناطق کشور به‌جز جنوب شرق کشور بارش خواهیم داشت. شدت بارش در این دو روز در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی است.  
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا روز جمعه (16 دی) نیز بارش پراکنده در نوار غربی کشور، مناطق جنوبی، شمال شرق و ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان در ادامه گفت: خلیج فارس و تنگه هرمز چهارشنبه و پنجشنبه، دریای عمان سه‌شنبه و چهارشنبه مواج خواهند بود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (13 دی ) صاف و غبارآلود با حداقل دمای 2 و حداکثر دمای 8 درجه سانتیگراد و روز  چهارشنبه ( 14 دی‌ ) صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود، به‌تدریج افزایش ابر، گاهی وزش باد و اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای 2 و حداکثر دمای 7 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( 12 و 13 دی)  بندرعباس با دمای 27 و 28 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای 12- سردترین مرکز استان کشور است.
 
 

لینک کوتاه
یارش =آلودگی =بحران