گوجه فرنگی در میادین میوه و تره بار هر کیلو 10 هزار تومان شد این در حالی است که نرخ آن در هفته پایانی آذر هر کیلو 8 هزار تومان قیمت گذاری شده بود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، بررسی قیمت برخی اقلام میادین میوه و تره بار نشان می‌دهد برخی محصولات گران و برخی بدون تغییر قیمت عرضه می‌شوند. گوجه فرنگی در دی نسبت به آذر 20 درصد گران‌تر شده و از کیلویی 8 هزار تومان به 10 هزار تومان رسیده است. در مقابل سیب زمینی بدون تغییر کیلویی 14 هزار تومان به فروش می‌رسد. سبزی خوردن نیز از مواد غذایی است که در سفره ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد قیمت این مواد خوراکی مغذی بدون تغییر در هر کیلو 18 هزار تومان عرضه می‌شود.
 
قیمت بازار میوه نیز نسبت به هفته گذشته که مصادف با یکی از آئین‌های ملی ایرانیان بود (شب یلدا) تغییراتی داشته است. قیمت موز شناور شده و بر اساس عرضه و تقاضا نرخ آن در کف بازار تعیین می‌شود. در این باره قیمت ارز بی تأثیر نبوده و بازار موز را تحت تأثیر قرار داده است. اما از سوی دیگر آناناس از میوه‌های لوکس طبقه مرفه جامعه بدون تغییر هر کیلو 120 هزار تومان به فروش می‌رسد. شاید بتوان گفت کاهش بازار تقاضای این میوه لاکچری سبب شده تا قیمت آن نوسان کمتری داشته باشد. ازگیل هم از جمله میوه‌هایی است که در هفته نخست زمستان هر کیلو 70 هزار تومان عرضه شده در حالی که در هفته گذشته هر کیلو 60 هزار تومان قیمت گذاری شده بود. همچنین گفتنی است قیمت کف این میوه از هر کیلو 30 هزار تومان به 50 هزار تومان افزایش یافته است.
 
توت فرنگی میوه خوشرنگ و لعاب میوه فروشان نیز صدرنشین قیمت‌ها در میادین میوه و تره بار بوده که جای آن در لیست میدان مرکزی میوه و تره بار تهران خالی است. حکایت توت فرنگی همچون میوه‌های نوبرانه ای است که قیمت آن افراد را ناگزیر به خرید چند گرم و نهایت نیم کیلو می‌کند.

لینک کوتاه
قیمت میوه و تربار گوجه فرنگی گران

اخبار مرتبط

گوجه فرنگی گران شد

گوجه فرنگی گران شد

براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در روزهای... 26 فروردین 1402

نظرات شما