میزان آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) تا 3 دی ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 10 درصدی همراه شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، میزان کل ورودی آب به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) تا 3 دی ماه در حالی به رقم 4.12 میلیارد مترمکعب رسیده که این رقم در مدت مشابه پارسال 4.58 میلیارد مترمکعب بوده است که کاهش 10 درصدی را نشان می‌دهد.
 
بر اساس اعلام دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور، حجم آب موجود در سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تا 3 دی ماه به رقم 18.07 میلیارد مترمکعب رسید. این رقم در سال گذشته 18.48 مترمکعب بوده که 2 درصد کاهش دارد.
 
وضعیت خروجی آب از سدها هم به این‌گونه است که در این مدت 5.20 میلیارد مترمکعب آب از سدها خارج شده است.
 
سال آبی گذشته رقم خروج آب از سدها 5.41 میلیارد مترمکعب بود که در مقایسه با میزان خروجی امسال 4 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
 
سدهای هرمزگان همچنان در وضعیت خوب
 
در این‌ بین وضعیت سدهای استان هرمزگان از بقیه سدهای کشور بهتر است، به‌گونه‌ای که سد استقلال با 136 میلیون مترمکعب آب با رشد 148 درصدی نسبت به پارسال همراه شده است. میزان پُرشدگی این سد اکنون 57 درصد است.
 
سد شمیل و نیان هم با 38 میلیون مترمکعب آب رشد 176 درصدی نسبت به سال آبی پارسال دارد و میزان پرشدگی آن به 39 درصد رسیده است.
 
درصد پرشدگی سدهای کشور هم که هفته گذشته 37 درصد بود، بدون تغییر باقی ماند.

لینک کوتاه
کاهش ورودی آب سدهای کشور

اخبار مرتبط

نظرات شما