آمارهای رسمی حاکی از آن است که تورم ژاپن طی ماه گذشته به بالاترین میزان در 40 سال گذشته رسیده است.  

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از راشاتودی، طی ماه گذشته تورم مصرف‌کننده در ژاپن به بالاترین میزان در 40 سال گذشته رسید؛ چراکه شرکت‌ها در این کشور همچنان در حال انتقال فشار بالا رفتن هزینه‌ها به مصرف‌کنندگان ژاپنی هستند.
 
شاخص قیمت مصرف‌کننده در سراسر ژاپن بدون در نظر گرفتن قیمت مواد غذایی تازه و با احتساب افزایش قیمت حامل‌های انرژی در این کشور در ماه نوامبر، به بالاترین میزان از دسامبر سال 1981 تاکنون رسیده است.
 
این آمار حاکی از آن است که در کنار افزایش هزینه قبوض برق و گاز، قیمت بسیاری از کالاها از گوشت مرغ گرفته تا گوشی و کولر افزایش یافته است.
 
به گزارش مؤسسه تحقیقاتی تِی‌کوکو، شرکت‌های ژاپنی می‌خواهند در 4 ماه نخست سال 2023 قیمت 7 هزار محصول غذایی را در این کشور بالا ببرند که دو برابر تعداد این اقلام در مدت مشابه سال جاری خواهد بود.
 
این مؤسسه هشدار داده که به احتمال زیاد شاهد سرعت گرفتن روند افزایش قیمت‌ها در ژاپن طی سال آینده خواهیم بود و این مسئله بسیار شدیدتر از سال جاری رخ می‌دهد.
 
اقتصاد ژاپن در سه ماهه سوم سال جاری به شکلی غیرمنتظره رشد منفی 0.8 درصدی را به ثبت رساند که دلیل آن افزایش نگرانی‌ها نسبت به رکود اقتصاد جهانی و بالا رفتن هزینه واردات برای این کشور بوده است.

لینک کوتاه
تورم ژاپن شرکت‌های ژاپنی افزایش قیمت ۷ هزار محصول غذایی

اخبار مرتبط

نظرات شما