رئیس شرکت گاز شهر زیراب با اشاره به اینکه در فصل زمستان یکی از اقدامات ما برای پایداری خطوط گاز خانگی، محدود کردن صنایع در مصرف گاز است، گفت: شهرستان سوادکوه فاقد صنایع سنگین و گازبر است بنابراین مصرف بهینه تمام مشترکان سبب می‌شود خطوط گاز در همه مناطق جریان داشته باشد.

به گزارش نسیم اقتصاد، ابوالفضل برهانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه هدف ما پایداری شبکه و گازرسانی به تمام مشترکان است، اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و افزایش دمای سرد در زمستان امسال مصرفه بهینه مشترکان گاز خانگی، تجاری، صنایع و سایر مورد تاکید شرکت گاز است.
 
وی با بیان اینکه در فصل زمستان یکی از اقدامات ما برای پایداری خطوط گاز خانگی، محدود کردن صنایع در مصرف گاز است، افزود: شهرستان سوادکوه فاقد صنایع سنگین و گازبر است بنابراین مصرف بهینه تمام مشترکان سبب می‌شود خطوط گاز در همه مناطق جریان داشته باشد.
 
رئیس اداره گاز شهر زیراب، بازدید از ادارت را در اجرای مصرف بهینه گاز یکی دیگر از راهکارهای اداره گاز شهرستان سوادکوه دانست و گفت: مقرر شد یک ساعت قبل از شروع کار ادارات فضای کار گرم و یک ساعت قبل از پایان کار اداری سیستم گرمایشی گاز سوز قطع شود.
 
این مسئول شهرستانی به پوشش گازرسانی در شهر زیراب اشاره کرد و گفت: در اجرای طرح عدالت اجتماعی تمام نقاط شهر زیراب از نعمت گاز بهره‌مند هستند. اما به لحاظ کوهستانی بودن شهرستان سوادکوه، گازرسانی به روستاهای دور دست و ناهموار زمان‌بر است.
 
برهانی شروع فصل سرما را عامل موثر در افزایش گاز مصرفی دانست و ادامه داد: در زمستان به لحاظ مصرف سوخت گرمایشی، میزان تولید گاز با مصرف توازن ندارد. از این‌رو مصرف بهینه و صرفه‌جویی مشترکان تاکید می‌شود.
 
به گفته رئیس اداره گاز شهر زیراب، براساس دستور وزارت نفت که در آذرماه ابلاغ شد تاکید براین بود برای مصرف بهینه گاز تمام ویلاها و سکونتگاه‌های خوش‌نشین در صورتی که ساکن نباشند قطع شود.
 
همچنین وصل مجدد گاز صرف نظر از جنبه مالی، مالکان ویلاها باید متعهد شوند در نبودشان گاز به طور کلی بسته باشد تا ساکنان منطقه از نعمت گاز در فصل زمستان بهره‌مند شوند.
 
رئیس اداره گاز شهر زیراب با اشاره به اینکه فرهنگ سازی و آموزش درست اولویت شرکت گاز مازندران است، خاطرنشان کرد: آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی و دراختیار قرار دادن دفترچه نحوه مصرف گاز به صاحبان ملکی که تازه از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند از اقدامات اثرگذاری بود که خوشبختانه در شهرستان سوادکوه گزارش ناشی از حوادث گاز نداشتیم.

لینک کوتاه
مصرف شبکه گاز مشترکان خانگی

اخبار مرتبط

نظرات شما