معاون دفتر صنایع خودرو وزارت صمت با بیان اینکه مردم برای حفظ ارزش پول خود در حوزه خودرو سرمایه گذاری می‌کنند، گفت: با توجه به افزایش تولید ماهانه خودرو، ایران دهمین خودروساز دنیا شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، ابوالفضل خلخالی در یک گفت و گوی رادیویی بر ضرورت کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازار خودرو کشور تاکید و اظهار کرد: در حال حاضر خودرو در ایران به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است و در نتیجه مردم برای حفظ ارزش پول خود در این حوزه سرمایه گذاری می‌کنند.
 
معاون دفتر صنایع خودرو وزارت صمت با بیان اینکه قیمت خودرو متأثر از پارامترهای مختلف تورمی و تغییرات نرخ ارز نوسانی می‌شود، افزود: هم اکنون قیمت خودرو در بازار آزاد متأثر از پارامترهای مزبور است از این رو برای جلوگیری از این موضوع روش‌های مختلفی را می‌توان در پیش گرفت تا بتوان جذابیت سرمایه گذاری در بازار خودرو را کم کرد.
 
خلخالی گفت: در شرایط حاضر یکی از راهکارهای مناسب برای کم شدن جذابیت بازار خودرو، عرضه خودرو در بورس کالاست.
 
وی افزود: راهکار دیگر بحث افزایش عرضه خودرو است که تمام تلاش وزارت صمت در سال جاری این بوده که بتواند عرضه خودرو را در کشور افزایش دهد.
 
خلخالی ادامه داد: خوشبختانه در مهر و آبان ماه امسال رکورد تولید ماهیانه خودرو در کشور شکست و عدد تولید خودرو به 122 هزار دستگاه رسید و همینطور ایران در رنکینگ بین‌المللی به عنوان دهمین خودروساز دنیا به حساب آمد.
 
وی عنوان کرد: همزمان واردات خودرو نیز به صورت جدی در حال پیگیری است، از این رو اگر تعداد بالایی خودرو وارد شود می‌تواند بازار را تحت تأثیر خود قرار دهد.
 
معاون دفتر صنایع خودرو وزارت صمت همچنین وجود تقاضای فعلی 4 تا 6 میلیون دستگاه خودرو در کشور را یک تقاضای کاذب دانست و گفت: این میزان تقاضا را با افزایش عرضه هم نمی‌توان جبران کرد.
 
وی افزود: جذابیت این بازار برای سرمایه گذاری باید کاهش پیدا کند که در این راستا فقط نقش وزارت صمت مؤثر نیست بلکه وزارت اقتصاد و دیگر نهادهای مؤثر در این حوزه باید مشارکت کنند.
 
خلخالی یادآور شد: مردم هم به جای افزایش واسطه‌گری، دلال بازی و سفته بازی در فضای بازار صنعت خودرو می‌توانند به سمت راهکارهایی بروند که بتواند به جریان تولید ملی در کشور کمک کند.

لینک کوتاه
ایران خودروساز مردم حفظ ارزش پول _ خودرو

اخبار مرتبط

نظرات شما