رییس کل بانک مرکزی گفت: تا آذر ماه امسال در حدود 33/5 میلیاردلار در سامانه نیما ارز عرضه و خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته   19/6 میلیارد دلار در نیما ارز  معامله شده و در مجموع 71 درصد عرضه و معاملات ارز در سامانه نیما نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است .

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، علی صالح آبادی در نشست علنی امروز - یکشنبه 4 دی ماه- مجلس شورای اسلامی در مورد ارزیابی سیاستها و اقدامات ارزی دولت گفت: بانک مرکزی تا آذر ماه امسال در حدود 33/5 میلیارد دلار در سامانه نیما ارز عرضه و خریداری شده‌است؛ در مدت مشابه سال گذشته در 19/6 میلیارد دلار در نیما ارز معامله شده یعنی 71 درصد عرضه ارز و معملات ارز در سامانه نیما نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
 
رییس بانک مرکزی گفت: در بازار متشکل ارزی هم 2/1 میلیارد دلار معامله شد که نسبت به سال گذشته 51 درصد افزایش را داشتیم بنابراین بازارهای رسمی کشور کاملا متعادل است و هیچ کمبودی در این سامانه ها ندارد و آن چیزی که در بازار غیررسمی ارز وجود دارد، نسبت به بازار رسمی آن بسیار کوچکتر است.
 
وی افزود:ما برای اینکه بازار ارز کشور را مدیریت کنیم برنامه های متعددی در سطح دولت داریم که ثبات در سطح اقتصاد کلان بسیار مهم است.
 
وی مهمترین ابزارهای بانک مرکزی در این خصوص را کنترل نقدینگی و تورم دانست.

لینک کوتاه
صالح آبادی عرضه و معاملات ارز سامانه نیما ۷۱ درصد افزایش

اخبار مرتبط

نظرات شما