یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس تا پایان سال می‌تواند بخشی از عقب ماندگی خود را جبران کند و این رشد را نباید فقط به نرخ ارز گره زد.  

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، «حمید علیخانی» با تاکید بر اینکه نرخ ارز به عنوان محرک می‌تواند در صعود چند روز گذشته بازار سرمایه تاثیرگذار بوده باشد، افزود: نباید بین نرخ ارز و روند بازار سرمایه رابطه خطی ترسیم کرد، کما اینکه در ماه‌های قبل هم که نرخ ارز شیب افزایشی داشت، بازار سرمایه نزولی بود و در واقع، بورس متناسب با نرخ ارز رشد نکرده که در صورت کاهش نرخ ارز در بازار آزاد، الزاماً روند بازار سرمایه هم منفی شود.
 
وی اظهار داشت: به طور قطع متغیرهای متعددی در تعیین روند بازار سرمایه تاثیرگذار هستند که نرخ ارز، فقط یکی از این متغیرها است.
 
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه خاطرنشان کرد: به هر حال افت 28ماهه بورس در کنار رشد بازارهای موازی در همین مدت، در شکل‌گیری یک روند مثبت در بازار سرمایه تاثیرگذار بوده است.
 
علیخانی تاکید کرد: در شرایطی که به لحاظ تحلیلی، بسیاری از سهم‌ها ارزنده بوده و نسبت P/E بعضی سهم‌های بازار حتی به کمتر از 3 رسیده؛ طبیعی است که بورس مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار بگیرد. ضمن اینکه به لحاظ تکنیکالی هم انتظار می‌رود موج صعودی در بازار سرمایه تداوم داشته باشد و در صورتی که اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد و ریسک جدیدی به بازار تحمیل نشود، شاخص بورس تا چند ماه آینده، قله‌های بالاتری را فتح خواهد کرد.
 
یک کارشناس بازار سرمایه ضمن تاکید بر ضرورت در نظر گرفتن همه متغیرهای تاثیرگذار در تحلیل وضعیت بورس، تصریح کرد: فعالان بازار سرمایه باید از این بازار که در 28 ماه گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفته و با وجود عدم رشد آن در مقایسه با دیگر بازارها طی 2 سال گذشته، صیانت کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: بورس تا پایان سال می‌تواند بخشی از عقب‌ماندگی خود را جبران کند و این رشد را نباید فقط به نرخ ارز گره زد.

لینک کوتاه
بورس شاخص کل فرابورس

اخبار مرتبط

نظرات شما