رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: تولیدکنندگان به دنبال افزایش قیمت نیستند چراکه به دلیل کاهش قدرت خرید مردم افزایش قیمت به نوعی مشتری را فراری میدهد.

به گزارش نسیم اقتصاد، ایلنا نوشت: پازوکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه لوازم خانگی ایران، به خبرنگار ایلنا گفت: ملاک قیمت لوازم خانگی لیست قیمتی است که در سازمان حمایت از مصرف کننده عنوان شده است.

پازوکی تاکید کرد: تولیدکنندگان به دنبال افزایش قیمت نیستند چراکه به دلیل کاهش قدرت خرید مردم افزایش قیمت به نوعی مشتری را فراری میدهد. در چندسال گذشته کارمندان و کارگران با حقوق دوماهه خود می‌توانستند یک لباسشویی خریداری نمایند اتفاقی که امسال حتی با وجود افزایش 57 درصدی حقوق کارگران نیز میسر نیست.

به گفته وی؛ کاهش قدرت خرید مردم درپی مشکلات حقوق کارگران، افزایش قیمت مواد اولیه و عرضه آن با نرخ دلار با وجود تامین ان در داخل کشور و خود تحریمی‌ها از جمله عوامل اصلی تعیین قیمت و کاهش توان خرید مردم است. درحالی که حقوق کارگران و نرخ فروش لوازم خانگی با قیمت ریالی است عرضه مواد اولیه حتی در داخل کشور با نرخ دلاری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره آمارهای70 درصدی تامین و تولید قطعات و مواد اولیه لوازم خانگی در کشور گفت: اگر معتقدیم که 70 درصد لوازم خانگی در داخل کشور تامین و تولید می‌شود نباید افزایش قیمت‌ها در پی افزایش نرخ ارز بر کل 100 درصد ان اعمال شود به معنای دیگر اگر بنا به اعمال قیمت نرخ ارز بر لوازم خانگی است این میزان باید در 30 درصد وارداتی صورت گیرد نه کل محصول.

 

لینک کوتاه
افزایش ۵۷ درصدی مردم توان خرید

اخبار مرتبط