رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه مجلس روی موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی مصمم است، گفت: دولت و رئیس‌جمهور هم موافق این کار هستند.

به گزارش نسیم اقتصاد، محمدرضا رضایی‌کوچی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر ضرورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی، گفت: اعتقاد ما بر این است که تفکیک این وزارتخانه به بهبود وضعیت راه و مسکن کشور کمک می‌کند.

وی با تاکید مجدد بر اینکه وزارت راه و شهرسازی باید تفکیک شود، اظهار داشت: مجموعه بزرگ مسکن و حمل و نقل اصلاً از یک جنس نیستند و بسیاری از اوقات نزدیک کردن این دو مجموعه به یکدیگر باعث می‌شود انرژی‌ها هدر برود و به جایی هم نمی‌رسد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما روی موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی مصمم هستیم، رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی هم این موضوع را قبول دارند و موافق تفکیک وزارت راه و شهرسازی هستند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سه ماه پیش طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی را به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه دادیم، متذکر شد: با توجه به اینکه وزیر راه و شهرسازی تغییر کرد، منتظریم که وی زودتر این موضوع را عملیاتی کند.

رضایی کوچی ادامه داد: اگر هر دو مجموعه راه و شهرسازی همچنان در کنار یکدیگر باشند، آسیب جدی به حوزه مسکن و حمل و نقل وارد می‌شود. مجموعه وزارت راه و شهرسازی بسیار سنگین است و باید برای موفقیت در حوزه حمل و نقل و مسکن، دو وزارتخانه مستقل برای این دو بخش داشته باشیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تفکیک وزارت راه و شهرسازی عملاً در استان‌ها انجام شده است، به این معنا که حوزه مسکن در یک جا و حمل و نقل در جای دیگری است و در استان‌ها عملاً این دو بخش از هم جدا هستند.

وی اظهار داشت: با جزئیاتی مختصر می‌توانیم این تفکیک را انجام دهیم و فقط مسئله مهم اراده کردن است و نه هزینه‌ای دارد و نه وقت می‌برد. دولت موافق است و با وزیر جدید راه و شهرسازی هم صحبت کردیم مخالفتی نکرد. ما باز هم پیگیری خواهیم کرد چرا که تفکیک وزارت راه و شهرسازی به صلاح کشور است و باید این کار انجام شود.


 

لینک کوتاه
مجلس تفکیک وزارت راه و شهرسازی کشور

اخبار مرتبط

نظرات شما