قیمت مرغ که هفته گذشته تا هرکیلوگرم 58 هزار تومان افزایش یافته و به قیمت مصوب 63 هزار تومانی خود نزدیک شده بود دوباره کاهش یافت و در سطح خرده فروشی تا 50 هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از صدا و سیما، محمدرضا صدیق‌پور، دبیر انجمن صنفی جوجه‌های یک‌روزه گفت: بعد از تغییر نرخ ارز واردات نهاده‌های دامی تقاضا برای خرید مرغ در کشور 20 تا 30 درصد کاهش یافت که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز آن را تأیید می‌کند.

وی افزود: قبل از حذف ارز 4,200 تومان نهاده‌ها دامی ماهانه 12‌0 میلیون قطعه جوجه در کشور تولید می‌شد، اما اکنون برای شب عید نیز با 110 میلیون قطعه جوجه ریزی در ماه نیاز کشور تأمین می‌شود.

دبیر انجمن صنفی جوجه‌های یک‌روزه ادامه داد: در جلسه اخیر کارگروه برنامه ریزی تولید در وزارت جهاد کشاورزی در این ارتباط تصمیم گرفته شد میزان جوجه ریزی که تا 130 میلیون قطعه در ماه افزایش یافته بود به 110 میلیون قطعه کاهش یابد.
صدیق پور گفت: وزارت جهاد کشاورزی با تشکل‌های مرغداران برای کاهش جوجه ریزی همراهی کرد و 110 میلیون جوجه ریزی در ماه را مصوب و تکلیف کرد؛ بنابراین گزارش کاهش 10 تا 20 میلیونی جوجه ریزی مرغ گوشتی در ماه می‌تواند بازار مرغ را در کشور متعادل کند.

 

لینک کوتاه
دولت کاهش جوجه‌ریزی بازار مرغ

اخبار مرتبط

نظرات شما