پروژه ریل مخزن‌دار انبار نفت شهید صدوقی یزد با هدف افزایش میزان انتقال نفت گاز، ایجاد مرکز جدید ارسال نفت گاز به شمالشرق و شرق کشور،صرفه جویی قابل توجه در هزینه های حمل و نقل و کاهش خطرات جاده‌ای و تاثیرات زیست محیطی امروز سه شنبه 22 آذرماه باحضور مدیرعامل شرکتت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی،مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در این آیین گفت: وظیفه داریم به عنوان کارگزار نظام شبانه روز تلاش کنیم تا آنچه در توان داریم را به عرصه ظهور برسانیم. زیرا اکنون با جریان فتنه ای که درکشور بوجود آمده به دنبال ایجاد مشکل در امنیت انرژی کشور هستند. ما این دوران را به برکت خون شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست های دولت سیزدهم پشت سر خواهیم گذاشت.
 
جلیل سالاری با بیان اینکه باید دستاوردهای نظام را در مسیر راهیان پیشرفت انعکاس دهیم، افزود: در حوزه فرهنگی اقداماتی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایرات انجام داده ایم تا دستاوردها را به دانشجویان و دانش آموزان منتقل کنیم . نسل جوان باید بدانند که در کشور چه کارهایی انجام شده است.
 
به گفته او، دهه 70 پروژهای نفتی و مطالعات امکان سنجی را شرکت های خارجی انجام می دادند و اکنون در شرایطی قرار داریم که دانش فنی خود را به همت و تلاش مهندسان داخلی به خارج از کشور نیز صادر می‌کنیم. 
 
سالاری تاکید کرد: دولت های قبلی یکسری چالش ها و مشکلات را برای ما به ارث گذاشتند و روزی که مسئولیت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران را بر عهده گرفتم سامانه هوشمند سوخت هک شد و این به مهیا نکردن زیرساخت های آن در گذشته بود. ضمن آنکه در تابستان 1400 با خاموشی روبه رو بودیم و با تلاش و اقدام جهادی زمستان سال گذشته را بدون مشکل گذراندیم و در ایام تابستان و اربعین امسال نیز مبحث بنزین را مدیریت کردیم . این نشان از اقدامات قابل توجه جهادی همکاران ما در دولت سیزدهم دارد. 
 
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه اکنون تجهیزات ما به پالایشگاه های خارج از کشور صادر می شود و مهندسان ما به عنوان ناظر پروژه در آنها حضور دارند افزود: ما باید به نسل جوان اعتماد کنیم و آنچه مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند این است که دستاوردهای نظام را از حوزه دستگاه ارتباط جمعی، رسانه ها، روابط عمومی های و مجموعه شورای فرهنگی وزارتخانه ها وسازمان ها منعکس کنیم.
 
او در بخش دیگری از سخنان خود به فاز 2 پالایشگاه آبادان اشاره کرد و گفت: اکنون در حوزه پالایشگاه آبادان بزرگترین پروژه واحد تقطیر را آماده بهره برداری کرده ایم، ضمن آنکه در پالایشگاه اصفهان 18 میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو 5 افزوده شده است. تمام این موارد از سوی جوانان داخل پالایشگاه و شرکت های دانش بنیان و پیمانکاران داخلی  ایجاد شده است.
 
سالاری با بیانکه امروز اصل تحریم دیگر جایی ندارد و  دشمنان برای فشار کشورمان از حوزه اجتماعی و فرهنگی وارد شده اند، گفت: در حوزه انتقال دانش فنی، حوزه ورود به کشورهای خارجی، مشارکت سرمایه گذار خارجی و ورود بحث پالایشگاه ها و ایجاد و ساخت پتروپالایشگاه ها ، تامین زنجیره ارزش در داخل کشور، حرکت از سوخت محوری به سمت سود محوری، ایجاد ارزش افزوده در کشور نگاه بلندی است که باید در برنامه هفتم و بودجه سال آینده دیده شود.
 
به گفته او، اکنون در شرایط خاص قرار داریم و  باید به حوزه بهینه سازی مصرف انرژی کشور توجه ویژه داشته باشیم. ضمن آنکه در صنعت حمل و نقل، کیفیت خودروها و میزان مصرف سوخت خودروها باید با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشند .
 
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران  افزود: در الگوی حمل تجدید نظر کرده ایم و در این خصوص خط لوله تابش را داریم که شرق کشور را از سمت رفسنجان داشته باشیم و در حوزه آسیای میانه ورود کنیم . ضمن آنکه انتقال نفت از رفسنجان به یزد را نیز به بهره برداری رسانده ایم. با این روند کاهش هزینه در کشور را شاهد خواهیم بود.
 
سالاری خاطر نشان کرد: از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تا کنون دستاوردهای قابل توجهی در حوزه دیپلماسی انرژی کسب کرده ایم و اولین دوره ای است که نفت به دست متخصصان نفتی مدیریت می شود.
 
او در پایان تاکید کرد: برای خنثی سازی دشمن باید دستاوردهای کشورمان را به نسل جوان منعکس کنیم و طرح راهیان پیشرفت می تواند در این زمینه راهگشا باشد. بدین طریق جوانان از دستاورهای کشورمان آگاه شوند.

لینک کوتاه
افتتاح پروژه ریل مخزن‌دار انبار نفت کشور

اخبار مرتبط

نظرات شما