در هفته جاری خبرهای مهمی در بخش کشاورزی منتشر شد که از مهمترین آنها می توان به حذف عوارض صادراتی مرغ اشاره کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، هفته جاری در بخش کشاورزی با خبر "سرانه مصرف تخم مرغ به 15 کیلو رسید" آغاز شد. رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار تهران با اشاره به اینکه سرانه مصرف تخم مرغ در کشور به 15 کیلو رسیده است،اظهار کرد که قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ برای مرغداران 43 هزار تومان بوده و این در حالیست که تخم مرغ در بازار با قیمت های پایین تر خرید و فروش می شود.
 
 "ثبات در بازار میوه و صیفی" از دیگر خبرهای منتشر شده در این بخش بود.مشاهدات میدانی حاکی از آن بود که بازار میوه و سبزی نسبت به هفته گذشته ثابت بوده ولی همچنان قیمت برخی اقلام برای مصرف کنندگان بالا است.
 
" نهاده هست ولی نقدینگی نیست" نیز در هفته جاری منتشر شد. رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ضمن اشاره به اینکه تاکنون دام سنگینی صادر نشده ،گفت که مشکلی در تامین نهاده دامی نداریم.در حقیقت نهاده وجود دارد ولی نقدینگی نیست.
 
"برای تشکیل یک سانت خاک 700سال زمان نیاز است" از دیگر خبرهای منتشر شده در این بخش بود. وزیر جهاد کشاورزی در روز جهانی خاک با اشاره به اهمیت حفظ خاک اعلام کرد که طرح های زیادی از جمله کاشت یک میلیارد نهال برای حفاظت از خاک در دستور کار داریم.
 
خبر "استفاده از سموم دوستدار محیط زیست را باید در دستور کار قرار دهیم" نیز در این هفته در بخش کشاورزی منتشر شد.معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه حفظ جنگل در حقیقت حفاظت از خاک است گفت که باید برای حفاظت از منابع خاکی کشور از سموم دوستدار محیط زیست استفاده شود.
 
"اختصاص ردیف بودجه مستقل برای حفاظت از خاک در سال آینده" نیز در هفته جاری منتشر شد. معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به اینکه امیدواریم  با کمک همه دستگاه های مرتبط، حکمرانی یکپارچه ای در مدیریت خاک داشته باشیم اعلام کرد که سال آینده در بودجه ، ردیف مستقلی برای حفاظت از خاک در نظر گرفته خواهد شد.
 
یکی  دیگر از خبرهای این هفته خبری با تیتر "اراضی کشاورزی به شهری تبدیل نشود" بود. رییس انجمن علوم خاک ایران اعلام کرد که باید از اراضی کشاورزی محافظت کرد و نباید این اراضی به توسعه مسکن اختصاص یابد.
 
از جمله خبرهای مهم که در هفته جاری در بخش کشاورزی منتشر شد علت افزایش قیمت برخی محصولات کشاورزی بود. رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران می گوید در فصل سرد قیمت محصولات کشاورزی کمی بیشتر می شود زیرا هزینه ها افزایش می یابد و محصولات دیرتر به عمل می آید.
 
آخرین خبر در بخش کشاورزی در هفته جاری "عوارض صادراتی مرغ صفر شد" بود.معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت که به دلیل استمرار و سیاست گذاری منظم در حوزه تولید گوشت مرغ و همچنین در راستای حمایت از بخش تولید،صادرات برای گوشت مرغ به طور جد پیگیری و امکان صادرات با حذف عوارض صادراتی فراهم شده است.

لینک کوتاه
حذف عوارض صادرات مرغ گرانی برخی صیفی جات