رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه از امروز رسیدگی به بودجه سال 1402 در دولت شروع می‌شود، گفت: برنامه هفتم مسئله‌محور است و اقتصاد و معیشت مردم محور آن است.

به گزارش نسیم اقتصاد، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره تاثیر جلسه امروز هم‌اندیشی مجلس و دولت بر حل مشکلات اساسی، گفت: جلسات دولت و مجلس معمولا هم‌فکری، هم‌یاری و مشورت برای پیشبرد بهتر کارها است؛ به ویژه اینکه در فصل بودجه سال 1402 و لایحه برنامه هفتم هستیم و لازم بود، هماهنگی‌هایی انجام شود.
 
وی در پاسخ به این پرسش که لوایح بودجه 1402 و برنامه هفتم چه زمانی به مجلس ارائه می‌شود؟ افزود: هر دو در حال آماده شدن است؛ از امروز رسیدگی به بودجه در دولت شروع می‌شود و به محض اتمام بودجه، بررسی برنامه آغاز خواهد شد، بررسی برنامه در سازمان برنامه و بودجه از سال گذشته شروع شده و پس از اینکه سیاست‌ها ابلاغ شد، برنامه براساس سیاست‌ها در حال تنظیم شدن است امیدواریم در کوتاهترین زمان بتوانیم هر دو را به مجلس ارائه کنیم.
 
میرکاظمی درباره اینکه میزان تحقق قوانین برنامه‌ در شش دوره گذشته حدود 30 درصد است، برنامه هفتم چه تفاوتی با برنامه‌های دوره‌های گذشته دارد؟ توضیح داد: برنامه هفتم مسئله‌محور است و اقتصاد و معیشت مردم محور آن است البته این موضوع به این معنا نیست که سایر موضوعات مطرح نمی‌شود اما اولویت اصلی اقتصاد و معیشت است.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در حال پیگیری چند موضوع کلیدی در برنامه هفتم هستیم که بتوانیم به نتیجه برسانیم به طور مثال رشد اقتصادی برای ما مهم است، موضوع انرژی یکی از محورهای اصلی است و مباحثی مانند معدن و مسکن نیز مسائل کلیدی است، با برخی چالش‌ها نیز مانند تنش آبی روبه‌رو هستیم که باید در برنامه دیده شود.

لینک کوتاه
رئیس سازمان برنامه و بودجه اقتصاد و معیشت اولویت اصلی برنامه هفتم

اخبار مرتبط