حجت اله فیروزی پور گفت: با توجه به اینکه کمیسیون عمران با طرح تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی موافقت کرده اما به نظر می‌رسد که دولت تمایلی به اجرایی شدن این تفکیک ندارد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر وزیر برای اداره وزارتخانه ندارد و این می‌تواند دلیلی باشد برای تفکیک این وزارتخانه با توجه به اینکه در چند روز گذشته نمایندگان مجلس در خصوص اینکه این وزارتخانه بهتر است تفکیک شود چرا که در حال حاضر بحران راه و مسکن بسیار به چشم می‌خورد و در این میان برخی‌ها موافق تفکیک هستند برخی‌ها هم مخالف این تفکیک هستند.
 
امروز بهترین فرصت تفکیک وزارتخانه
 
حجت الله فیروزی پور؛ نماینده مجلس درباره تفکیک وزارت راه و شهرسازی در خصوص تفکیک وزارتخانه راه و مسکن گفت: با توجه به اینکه کمیسیون عمران با طرح تفکیک این وزارتخانه موافق است اما به نظر می‌رسد که دولت تمایلی به اجرایی شدن این تفکیک ندارد.
 
وی درباره لزوم تفکیک این وزارتخانه نیز بیان کرد: وزارت و را و شهرسازی ربطی به مسکن ندارد و ادغام این وزارتخانه‌ها از اول هم اشتباه بود، چرا که یک نفر نمی‌تواند هم مشکل راه را حل کند هم مسکن را، این دو اساساً با یکدیگر مرتبط نیستند، از سوی دیگر در حال حاضر در بخش حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی مشکلات زیادی هست که باید به آن رسیدگی شود در خصوص مسکن هم بهتر است نگوییم که چقدر مشکل دارد.
 
این نماینده در پایان بیان کرد: بهترین زمان تفکیک می‌تواند همین امروز باشد، چرا که وزیر در وزارتخانه نیست و این می‌تواند فرصت مناسبی برای تفکیک این وزارتخانه باشد.

لینک کوتاه
تفکیک وزارتخانه وزارت و را و شهرسازی وزارتخانه راه و مسکن