معاون رئیس شرکت ملی نفت چین (CNPC)، صادرات گاز روسیه به چین از طریق به اصطلاح مسیر شرقی، خط لوله قدرت سیبری، باید به طور پیوسته افزایش یابد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از راشاتودی، به گفته هوانگ یونگژانگ، معاون رئیس شرکت ملی نفت چین (CNPC)، صادرات گاز روسیه به چین از طریق به اصطلاح مسیر شرقی، خط لوله قدرت سیبری، باید به طور پیوسته افزایش یابد.
این خط لوله مرزی 3000 کیلومتری (1864 مایلی) تحویل گاز طبیعی روسیه به چین را در سال 2019 آغاز کرد. ظرفیت آن 61 میلیارد متر مکعب (میلیارد متر مکعب) گاز در سال بوده که 38 میلیارد متر مکعب آن برای صادرات است. سال گذشته، عرضه گاز روسیه به چین از طریق این خط لوله 10.4 میلیارد متر مکعب افزایش یافت.
 
وی افزود: لازم است به طور پیوسته عرضه گاز از روسیه به چین از طریق مسیر شرقی افزایش یابد.
 
یونگ جانگ روز سه‌شنبه در مجمع تجارت انرژی روسیه و چین گفت: طرف‌ها با استفاده از همه مزیت‌های آن، تقویت و تعمیق همکاری‌های تجاری، به همکاری در این زمینه ادامه می‌دهند.
 
وی همچنین خواستار تقویت همکاری‌های علمی و فنی دو دولت به منظور ارتقای کیفیت کار مشترک در بخش نفت و گاز و همچنین در زمینه انرژی سبز و کم کربن شد.
 
توافق بر سر تامین گاز از طریق خط لوله Power of Siberia در سال 2014  حاصل و گازپروم و CNPC قراردادی 30 ساله امضا کردند. قرارداد 400 میلیارد دلاری بزرگترین قرارداد گازپروم بوده و قدرت سیبری اولین خط لوله گاز طبیعی بین روسیه و چین است.
 
شرکت انرژی روسیه در حال حاضر بر روی پروژه "قدرت سیبری 2" کار می‌کند که شامل ساخت یک خط لوله گاز به چین از طریق خاک مغولستان است. این خط لوله در صورت بهره برداری قادر خواهد بود تا 50 میلیارد متر مکعب گاز را تحویل دهد.

لینک کوتاه
چین گاز روسیه

اخبار مرتبط

چین طلایی شد

چین طلایی شد

داده‌ها نشان داد که واردات طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه اگوست نسبت به ماه قبل افزایش... 6 مهر 1402

نظرات شما