منابع آگاه به بلومبرگ گفتند انتظار می رود اوپک و متحدانش در نشست آتی خود، کاهش بیشتر تولید نفت را بررسی کنند.

به گزارش نسیم اقتصاد، عربستان سعودی و شرکایش در اوپک پلاس ماه میلادی گذشته با تصویب کاهش هدف تولید به میزان دو میلیون بشکه در روز، بازار نفت را غافلگیر کرده و باعث واکنش شدید دولت آمریکا شدند. با این حال، قیمتها از آن زمان کاهش پیدا کرده و سه شنبه هفته جاری نفت برنت برای مدت کوتاهی در بازار لندن به 80 دلار در هر بشکه نزول کرد.
 
نمایندگان اوپک پلاس که تاکنون می گفتند برای ارزیابی تاثیر این کاهش عرضه بر بازارهای نفت، دست نگه خواهند داشت، اکنون می‌گویند کاهش تولید ممکن است یکی از گزینه‌های مورد بررسی باشد. مذاکرات در اوپک پلاس پیش از نشست رسمی چهارم دسامبر، هنوز رسما آغاز نشده است.
 
ریاض یک سیگنال واضح غیرمعمول به بازار ارسال کرده است. شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، هفته گذشته اظهار کرد: اوپک پلاس آماده است با کاهش بیشتر عرضه در صورت لزوم به منظور متوازن کردن عرضه و تقاضا، مداخله کند.
 
آمریتا سن، تحلیلگر ارشد و یکی از موسسان شرکت مشاوره انرژی اسپکتس در این باره گفت: احتمالا اوپک پلاس بین تمدید اجرای کاهش تولید یا کاهش بیشتر تولید انتخاب خواهد کرد. آنها همواره مراقب عرضه و تقاضا هستند.
 
از میان 16 تحلیلگر و معامله‌گر که در نظرسنجی هفته جاری بلومبرگ شرکت کردند، 10 نفر کاهش بیشتر عرضه اوپک پلاس بین 250 هزار تا دو میلیون بشکه در روز را پیش بینی کردند.

لینک کوتاه
مذاکرات اوپک پلاس کاهش تولید نفت

اخبار مرتبط

نظرات شما