سخنگوی بانک مرکزی گفت: شبکه بانکی در هفت ماه گذشته امسال حدود 2245 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که از رشد 45 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، آقای مصطفی قمری‌وفا سخنگوی بانک مرکزی گفت: 84 درصد کل تسهیلات پرداخت شده در 7 ماه گذشته به صاحبان کسب و کار و 16 درصد مابقی هم به مصرف کننده نهایی خانوار پرداخت شده است.
 
سخنگوی بانک مرکزی همچنین تاکید کرد: از ابتدای امسال تا هفتم آذر ماه 1401، تعداد یک میلیون و 376 هزار فقره تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن به مبلغ 121 هزار و 200 میلیارد تومان توسط شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.
 
او گفت: از ابتدای سال تا هفتم آذر ماه تعداد 651 هزار نفر به مبلغ 90 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 51 درصدی داشته است. همچنین به منظور حمایت از جوانی جمعیت، از زمان ابلاغ شیوه نامه مربوط (31 فروردین)ٰ، تعداد 550 هزار نفر به مبلغ 22 هزار میلیارد تومان از تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری بهره مند شدند.
 
سخنگوی بانک مرکزی افزود: از 6 تیر تا هفتم آذر امسال برای 190 هزار متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن تشکیل پرونده شده است که از این تعداد 175 هزار نفر به میزان 9 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

لینک کوتاه
متقاضیان دریافت وام پرداخت وام ازدواج فرزندآوری ودیعه مسکن

اخبار مرتبط

نظرات شما