بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صمت صادرات به قطر در مهر امسال 30 درصد نسبت به مهر سال قبل رشد داشته و در هفت ماهه امسال صادرات برخی کالاها از جمله شیرینی و شکلات، گوجه فرنگی گلخانه‌ای و میگو و ماهیان زنده نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، بر اساس اطلاعاتی که امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، منتشر کرده، صادرات به قطر در مهر امسال 30 درصد نسبت به مهر سال قبل رشد داشته است.
 
بر اساس این اطلاعات در هفت ماهه امسال صادرات اقلامی مثل محصولات نیمه تمام فولادی، انواع شیشه، میگو و ماهیان زنده، گوجه فرنگی گلخانه‌ای، سیمان سفید، شیرینی و شکلات و انواع فراورده‌های غلات نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 درصد رشد داشته است.
 
معافیت 70 درصدی کالاهای صادراتی به قطر از تعهد ارزی، به‌عنوان مشوقی برای صادرکنندگان در نظر گرفته شده است.
 
همچنین در نمایشگاه اخیر ایران در دوحه توافق شده ماهانه 250 تن انواغ مواد غذایی به قطر صادر شود و با تجهیز بندر "دیر" به ایکس ری صادرات از این بندر از روزی 30 کانتینر به 80 کانتینر افزایش یافت. در این گزارش از اعزام رایزن جدید بازرگانی به دوحه، تاسیس مرکز تجاری در پایتخت قطر، برگزاری نمایشگاه اختصاصی و توافق بر سر سازوکار تسویه مالی به عنوان اقدامات ساختاری برای توسعه  مناسبات بازرگانی ایران و قطر یاد شده است.
 
گفتنی است در 10 ماهه سال قبل از مجموع تجارت خارجی ایران با حجم 80 میلیارد دلار، سهم قطر کمتر از یک درصد بود.

لینک کوتاه
رشد ۳۰ درصدی صادرات قطر

اخبار مرتبط

نظرات شما