رییس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی کشور آخرین وضعیت طرح مالیات بر مجموع درامد را اعلام کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد، مهدی موحد در گفت‌وگو با ایسنا، درمورد طرح مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی توضیح داد: لایحه مالیات بر مجموع درآمد که تحت عنوان لایحه اصلاحاتی بر قانون مالیات‌های مستقیم صورت گرفت و بحث اجرای مالیات بر جمع درآمد و هم ساماندهی معافیت‌ها و مشوق‌ها را هدف‌گذاری  کرده است، در ابتدای دولت سیزدهم در سازمان امور مالیاتی مورد توجه قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: در نیمه دوم سال 1400 آخرین اصلاحات مد نظر سازمان بر این لایحه صورت گرفت و این لایحه به وزارت اقتصاد ارسال شد و این وزارت‌خانه هم اصلاحات مد نظر خود را انجام داد. در نهایت در ابتدای سال جاری لایحه مذکور همراه با اصلاحات به کمیسیون اقتصادی دولت رسید و درحال حاضر آخرین بررسی‌ها و اصلاحات در کمیسیون اقتصادی دولت روی لایحه صورت می‌گیرد.  امیدواریم تا پایان سال جاری آخرین اصلاحات صورت گرفته و لایحه در نوبت صحن مجلس قرار بگیرد.
 
رییس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی کشور تاکید کرد که اجرای لایحه منوط به تصویب در مجلس است و لایحه هنوز در مرحله تدوین قرار دارد.
 
بر اساس این گزارش، پیش از این اعلام شده بود که در این طرح هر فرد ایرانی یا هر فرد مقیم ایران که دارای یک شناسه هویتی یکتا مانند شماره ملی یا شماره گذرنامه باشد، یک مودی بالقوه مالیاتی است و هر نوع فعالیت اقتصادی را شروع کند و درآمدی داشته باشد، به یک مودی بالفعل مالیاتی تبدیل خواهد شد و به اتکای این موضوع امکان وصول مالیات فراهم می‌شود.

لینک کوتاه
طرح مالیات مجموع درآمد وزارت اقتصاد

اخبار مرتبط

نظرات شما