قیمت نفت روز جمعه در پی افت ارزش دلار آمریکا، بهبود یافت اما تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به ضعیف شدن تقاضای چین برای سوخت و افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا، در مسیر ثبت رشد هفتگی قرار گرفت.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با 64 سنت معادل 0.7 درصد افزایش، به 90 دلار و 42 سنت در هر بشکه رسید اما از رکورد اندک 89 دلار و 53 سنت که روز گذشته به آن سقوط کرده بود و پایین‌ترین قیمت چهار هفته اخیر وجود، فاصله زیادی ندارد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 75 سنت معادل 0.9 درصد افزایش، به 82 دلار و 39 سنت در هر بشکه رسید که نزدیک به پایین‌ترین رکورد شش هفته گذشته است.
 
معاملات نفت برنت شب گذشته با سه دلار و هشت سنت کاهش و وست تگزاس اینترمدیت با سه دلار و 95 سنت کاهش، بسته شده بود. شاخص نفت آمریکا از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از هفت درصد و نفت برنت حدود شش درصد کاهش داشته است. شاخص دلار آمریکا روز جمعه کاهش یافت و نفت را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر کرد.
 
تحلیلگران اظهار کردند: نگرانی‌ها نسبت به احتمال اعلام قرنطینه در چین برای مقابله با موج شیوع بیماری کووید و نگرانی‌ها نسبت به افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا و کشیده شدن اقتصاد این کشور به رکود، بازار را در وضعیت ناخوشایندی قرار داده است.
 
کمیسیون ملی بهداشت چین روز جمعه اعلام کرد: چین که بزرگترین واردکننده نفت در جهان است، 17 نوامبر 25 هزار و 353 مورد جدید ابتلا به کووید را گزارش کرد که بالاتر از 23 هزار و 276 موردی بود که یک روز قبل، اعلام شده بود.
 
بر اساس گزارش رویترز، با وجود نزدیک شدن به زمان اجرای تحریم اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه و کاهش تولید اوپک پلاس، بازار نفت هفته جاری به نگرانی‌های رکود متمرکز ماند.

لینک کوتاه
نفت افزایش قیمت تولید اوپک پلاس

اخبار مرتبط

نظرات شما