یک کارشناس اقتصاد انرژی اعتقاد دارد: راه‌حل کاهش مصرف بنزین افزایش قیمت آن نیست؛ چراکه رفت و آمد باید انجام گیرد و در این وضعیت برای مردم بنزین 3 هزار تومانی و 5 هزارتومانی فرقی نمی‌کند.

به گزارش نسیم اقتصاد، نرسی قربان در یادداشتی در خبرگزاری خبرآنلاین نوشت: دولت اعلام کرده‌است که امسال افزایش قیمت بنزین نخواهد داشت اما باید به یاد داشت که افزایش قیمت بنزین نیز تنها به صورت کوتاه مدت جوابگو خواهد بود.
 
وی افزود: به طور کلی راه‌حل کاهش مصرف بنزین افزایش قیمت آن نیست؛ چراکه رفت و آمد باید انجام گیرد و در این وضعیت برای مردم بنزین 3 هزار تومانی و 5 هزارتومانی فرقی نمی‌کند.
 
این کارشناس اقتصاد انرژی تصریح کرد: به هر حال نمی‌توان از تردد ضروری چشم پوشید و شاید تنها وقتی قیمت بتواند بر مصرف تاثیر بگذارد که بهای هر لیتر بنزین چهار برابر قیمت کنونی شود.
 
قربان عنوان کرد: در این صورت نیز کاهش مصرف تنها 20 تا 30 درصد است. پس روشن است مولفه قیمت تحت هیچ شرایطی مهارکننده مصرف بالای بنزین نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: نکته این‌جاست که باید طرحی دقیق با هدف ایجاد سیستم حمل و نقل و بهبود کیفیت خودروها و ... اجرایی شود تا در این صورت افزایش قیمت بتواند تاثیری را بر مصرف به جا بگذارد.

لینک کوتاه
قیمت بنزین کاهش مصرف بنزین

اخبار مرتبط

نظرات شما