رییس مرکز کنترل دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد که میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری روز سه‌شنبه 24 آبان‌ماه، به 455 میلیون مترمکعب در روز رسیده که این عدد حاکی از سهم 56 درصدی این بخش در مصرف کل گاز تولیدی کشور است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، غلامرضا کوشکی، رییس مرکز کنترل دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران افزود: سهم بخش‌ صنعت از مصرف گاز تولیدی کشور، تنها 44 درصد ثبت شده است و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده، در روزهای پایانی هفته، تغییر چندانی در میزان مصرف گاز در بخش‌های مختلف نخواهیم داشت.
 
وی ادامه داد: باتوجه به کاهش دما در روزهای آینده، بطور قطع شاهد افزایش مصرف گاز در بخش‌های خانگی و تجاری خواهیم بود؛ در واقع، گزارش‌ها حاکی از رسیدن میزان مصرف به 500 میلیون مترمکعب در روز در بخش خانگی و تجاری، طی هفته آینده است.
 
کوشکی با بیان این‌که این امر بدان معناست که به سهم تخصیص یافته بخش خانگی و تجاری از تولید گاز، 10 درصد دیگر نیز اضافه خواهد شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود این روند مصرف تا پایان هفته در وضعیت ثابتی باقی خواهد ماند. وی درباره میزان مصرف روزانه گاز در بخش‌های مختلف گفت: روز سه‌شنبه 24 آبان‌ماه، بخش خانگی و تجاری 56 درصد، نیروگاه‌ها 19 درصد، صنایع عمده 17 درصد و سایر بخش‌ها 8 درصد از گاز تولیدی کشور را مصرف کرده‌اند.
 
رییس مرکز کنترل دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در رابطه با لزوم همکاری هموطنان به منظور حفظ جریان پایدار گاز گفت: با توجه به ورود جبهه هوای سرد به کشور، ظرفیت ثابت تولید گاز در پالایشگاه‌ها و وضعیت مصرف حداکثری گاز و از آن‌جا که اولویت شرکت ملی گاز ایران حفظ جریان پایدار گاز برای بخش خانگی است، طبیعتاً با افزایش مصرف، ناچار به محدود کردن سهم بخش صنایع خواهیم بود.
 
وی همچنین اظهار کرد: از این رو، انتظار می‌رود که هموطنان مدیریت بهینه در مصرف گاز را در دستور کار قرار دهند. به‌عنوان مثال، عدم استفاده از سیستم گرمایشی در فضاهای بلا استفاده در طول روز و شب، یکی از موارد مدیریت مصرف در این زمینه است. رییس مرکز کنترل دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در پایان، با بیان این‌که سهم تولید گاز در جنوب کشور 92 درصد و سهم مصرف گاز در نواحی شمالی کشور 72 درصد است گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی سازمان هواشناسی کشور و احتمال کاهش دما در هفته آینده، از هموطنان عزیز می‌خواهیم با مدیریت مصرف گاز ما را در رساندن این انرژی پاک به اقصی نقاط کشور و تمامی بخش‌ها، یاری کنند.

لینک کوتاه
بخش خانگی گاز کشور سهم مصرف گاز

اخبار مرتبط