روند بازار سکه حاکی از آن است که با وجود این‌که قیمت سکه طی یک هفته گذشته در حدود 251 تومان ارزان شده، اما در دو روز گذشته دوباره در بازار اوج گرفته و رشد قیمت را تجربه کرد. به این ترتیب در بازار هر قطعه سکه امامی با قیمت 16 میلیون و 300 هزار تومان به فروش رفت.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، رشد قیمت سکه در بازار در حالی است که در روزهای گذشته بانک مرکزی با عرضه اولیه اوراق سکه در بورس، به‌دنبال کاهش قیمت سکه بوده است.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت سکه در هفته گذشته با مرز 17 میلیون تومان هم رسید، اما نتوانست پا در این کانال بگذارد.
 
در این میان، روند یک ماهه بازار سکه بیانگر آن است که قیمت سکه امامی در این مدت در حدود یک میلیون و 156 هزار تومان گران شده است.
 

 
به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، در شرایط کنونی نکته قابل توجه، کاهش حباب سکه در روزهای اخیر است. حباب سکه در هفته های گذشته تا سطح 20 درصد بالا رفته بود، اما در شرایط فعلی به زیر 10 درصد رسیده است.
 
پیش از این فعالان بازار گفته بودند که یکی از دلایلی که سد راه خریداران سکه شده، حباب چشمگیر بود، زیرا خرید سکه در آن زمان پرریسک بود.
 
این گروه از معامله‌گران می‌گفتند در شرایط کنونی که بیش از نیمی از حباب سکه تخلیه شده، موج جدید ورود تقاضا به بازار شکل گرفته و عده‌ای از سکه‌بازان از لاک احتیاط خارج شدند.

لینک کوتاه
قیمت سکه سکه‌بازان بازار

اخبار مرتبط

هوای معتدل بازار سرمایه

هوای معتدل بازار سرمایه

امروز بازار بورس با رشد نسبی 1921 واحد مواجه شد و شاخص کل به دو میلیون و 163 هزار واحد رسید. 22 اسفند 1402

نظرات شما