مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: ظرفیت تولید نفت تا پایان سال جاری با افزایش حدود 200 هزار بشکه‌ای، به 4 میلیون بشکه در روز می‌رسد که در این میان سهم مناطق نفتخیز جنوب از این افزایش 85 هزار بشکه در روز است.

به گزارش نسیم اقتصاد، «علیرضا دانشی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه تا پایان سال 85 هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت در مناطق نفتخیز جنوب اضافه خواهد شد، افزود: بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت ملی نفت، تا پایان سال جاری ظرفیت تولید نفت کشور به 4 میلیون بشکه در روز می‌رسد.
 
وی ادامه داد: این میزان افزایش ظرفیت تولید، حدود 40 درصد افزایش ظرفیت تولید نفت کشور خواهد بود.
 
دانشی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی‌هایی که انجام دادیم در این افزایش تولید بیشتر روش‌های چاه محور مدنظر است، گفت: قرار است با برنامه‌ریزی، روش تولید بهتری از چاه‌ها داشته باشیم. 
 
وی در مورد آخرین وضعیت قرارداد توسعه 28 مخزن که در دولت قبل امضا شده بود، افزود: قرارداد موسوم به قرارداد 28 مخزن قرارداد خوبی نبود و تعدادی از افرادی که به عنوان پیمانکار انتخاب شدند توانایی لازم برای انجام کار را نداشتند. 
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد: تلاش کردیم تا برخی مشکلات را مرتفع کنیم و این مشکلات و موانع یکی‌یکی در حال رفع شدن است.
 
وی تاکید کرد: برخی شرکت‌ها تقاضای برکناری و خاتمه کار را دارند و تعدادی مشکلاتی دارند که در حال رفع آن هستیم.
 
به گفته دانشی، البته توسعه برخی مخازن نیز تا پایان سال خاتمه پیدا می‌کند.
 
وی با بیان اینکه در طرح بهره‌دهی به چاه‌های کم‌بازده، 33 حلقه چاه از سوی مناطق نفتخیز جنوب در اختیار مجموعه‌های دانش بنیان قرار خواهد گرفت، گفت: این چاه‌ها بعد از بررسی و مطالعه، با توجه به روش‌های اعلام شده از سوی شرکت‌های دانش بنیان، احیا و تولید نفت آنها بیشتر خواهد شد.
 
دانشی تاکید کرد: میزان افزایش تولید نفت از چاه‌های کم بازده، به روش تولید اعلام شده بستگی دارد و سعی کردیم چاه‌هایی را معرفی کنیم که چالش سخت نداشته باشند.

لینک کوتاه
افزایش ظرفیت تولید پایتخت نفت ایران

اخبار مرتبط

نظرات شما