اگرچه نرخ تورم در آمریکا طی هفته‌های اخیر کمی کاهش یافته، اما همچنان شاهد بالا رفتن قیمت‌ها در این کشور هستیم.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از راشاتودی، در ماه اکتبر و در ادامه روند افزایش قیمت‌ها در آمریکا شاهد بالا رفتن بهای کالاهای مصرفی در این کشور بودیم. سرعت بالا رفتن قیمت‌ها در آمریکا هم‌اکنون در بالاترین میزان 40 سال گذشته قرار داشته و شاهد گسترش افزایش تورم در بخش‌های مختلف آمریکا هستیم.
 
قرار است وزارت کار آمریکا نرخ رسمی تورم در این کشور را طی روزهای آینده اعلام کند، اما کارشناسان می‌گویند انتظار می‌رود در ماه اکتبر روند رشد قیمت‌ها در این کشورها نسبت به ماه سپتامبر 50 درصد بیشتر باشد. در ماه ژوئن نرخ تورم در آمریکا به بالاترین میزان در 40 سال اخیر رسیده بود. اصلی‌ترین پیشران تورم در آمریکا قیمت حامل‌های انرژی و مواد غذایی بوده است.
 
بلرینا اوروچی، کارشناس ارشد مؤسسه تی‌روو پرایس آمریکا، می‌گوید: اگرچه انتظار کاهش تورم را داریم، اما افزایش قیمت‌ها باعث شده تا خرید کردن مردم کم شود.
 
اعلام نرخ واقعی تورم از سوی وزارت کار آمریکا در واقع نقشه راه بانک مرکزی این کشور در محاسبه نرخ بهره را تعیین می‌کند. انتظار می‌رود در ماه دسامبر بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره در این کشور را 0.5 درصد دیگر افزایش دهد.
 
کارشناسان انتظار دارند نرخ بهره در آمریکا در سال آینده به 5 درصد افزایش یابد.

لینک کوتاه
افزایش قیمت‌ها آمریکا

اخبار مرتبط

نظرات شما