شرکت‌ها و کارخانجات تایرسازی کشورمان از ابتدای امسال تا پایان مهرماه 149 هزار و 712 تن انواع تایر خودروهای سواری، وانتی، باری و اتوبوسی، کشاورزی، راه‌سازی و صنعتی تولید کردند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، این آمار مشتمل بر 14 میلیون و 177 هزار و 370 حلقه تایر است.
 
تولیدات هفت ماهه تایرسازان هرچند از نظر وزنی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بدون تغییر بوده است، اما از نظر تعداد حلقه رشد سه درصدی نشان می‌دهد.
 
در این مدت 93 هزار و 650 تن تایر بایاس و رادیال خودروی سواری در کشور تولید شد که حاکی از رشد 9 درصدی است. تایر سواری بیشترین میزان تولید تایرسازان را با 62.5 درصد به خود اختصاص داده است.
 
در هفت ماهه امسال همچنین 14 هزار و 138 تن تایر وانتی در کشور تولید شد که در هم‌سنجی با پارسال افت 10 درصدی داشته است.
 
تا پایان مهرماه همچنین 28 هزار و 867 تن تایر باری و اتوبوسی (افت 11 درصدی)، 10 هزار و 706 تن تایر کشاورزی (کاهش 14 درصدی) و 2 هزار و 350 تن تایر خودروهای راه‌سازی و صنعتی (افت 18 درصدی) در کشور تولید شد.
 
در این مدت 10 هزار و 251 تن تایر دوچرخه و موتور و پنج‌هزار و 663 تن تیوب نیز در کشور تولید شد.
 
پیشتر دبیر انجمن صنعت تایر ایران با اعلام بدون تغییر ماندن قیمت انواع تایر در بازار، خواستار لغو قیمت‌گذاری دستوری این کالا یا عرضه آن در بورس شد.
 
«مصطفی تنها» با بیان اینکه مهمترین چالش این صنعت قمیت‌گذاری دستوری است، گفت: اکنون تایرهای باری، کامیونی و سواری رادیال مشمول قیت‌گذاری دستوری هستند و شرکت‌های تولیدکننده این تایرها وضعیت خوبی ندارند.
 
 

لینک کوتاه
تولید تایر رشد ۳ درصدی تولید

اخبار مرتبط

نظرات شما