در هفته جاری خبرهای مهمی در بخش کشاورزی منتشر شد که از مهمترین آنها می‌توان به اعلام قیمت خرید حمایتی زعفران و زیتون، فروش گوشت بز و ماده به جای گوسفند نر، کاهش مصرف گوشت و مرغ و سایه رکود بر بازار برنج اشاره کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، هفته جاری با خبر "در بازار میوه چه می‌گذرد" آغاز شد. مشاهدات میدانی از بازار میوه حاکی از آن بود که نوسان چندانی در اقلام مختلف میوه و صیفی رخ نداده و بازار آرامش خود را حفظ کرده است. رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی نیز در تایید این خبر به ایسنا گفت که تنوع و فراوانی بار قیمت‌ها را حتی کاهش هم داده است.
 
خبر منتشر شده دیگر در این هفته "فروش گوشت دام ماده و بز به جای گوشت گوسفند نر" بود. مدیرعامل اتحادیه دام سبک کشور با اعلام این خبر به ایسنا گفت که عمده گوشتی که در حال حاضر در بازار عرضه می‌شود گوشت دام نر پرواری نیست و گوشت دام ماده و بز است و برخی دام ماده را با قیمت دام نر در بازار عرضه می‌کنند و سود بیشتری می‌برند.
 
سایه رکود بر بازار برنج تیتر یکی دیگر از اخبار بخش کشاورزی ایسنا در این هفته بود. یک فعال حوزه برنج به ایسنا اعلام کرد که بازار برنج با ورود کشت جدید دچار رکود شده و برنج ایرانی و خارجی به میزان کافی وجود دارد.
 
خبر دیگر منتشر شده در هفته جاری بررسی قیمت تخم مرغ در بازار بود. بر اساس مشاهدات میدانی قیمت یک شانه 30 عددی تخم مرغ در مغازه های تهران از 100 هزار تومان هم می‌گذرد در حالی که بر اساس اعلام مسوولان مربوطه قیمت آن بایستی 80 هزار تومان باشد.
 
ماجرای ابطال ممنوعیت صادرات نیز از جمله خبرهای منتشر شده در این هفته بود. دیوان عدالت اداری طی حکمی، مفاد نامه معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی که متضمن ممنوعیت صادرات صیفی جات بود را ابطال کرد.
 
"نگاهی بر بازار برنج" در هفته جاری منتشر شد. در  این خبر قیمت انواع برنج ایرانی و خارجی از سطح شهر جمع آوری و اعلام شد.
 
خبر دیگر بخش کشاورزی "پرتقال‌های نارنجی رنگ در این موقع سال سالم نیستند" بود. عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران می‌گوید در این موقع سال پرتقال‌هایی که به طور کامل نارنجی رنگ هستند، سالم نیستند زیرا به صورت مصنوعی رنگ آوری شده‌اند.
 
از مهمترین خبرهای بخش کشاورزی در این هفته اعلام قیمت خرید حمایتی زعفران و زیتون بود. قیمت سقف و کف خرید حمایتی هر کیلو زعفران به ترتیب 41 میلیون و 350 هزار تومان و 25 میلیون تومان تعیین شده است. قیمت خرید هر کیلو زیتون درجه یک نیز 25 هزار تومان تعیین قیمت شده است.
 
کاهش 50 درصدی مصرف گوشت و 30 درصدی مرغ نیز در هفته جاری منتشر شد. دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور اعلام کرد که امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف گوشت 50 درصد و مرغ 30 درصد کاهش یافته است.

لینک کوتاه
بازار برنج فروش بز گوسفند نر قیمت خرید حمایتی