هر اونس طلا در بازارهای جهانی نزدیک به 17 دلار گران شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، هر اونس طلا در بازارهاب جهانی 16 دلار و 90 سنت گران شده‌است و هزار و 646 دلار و 95 سنت قیمت خورده است.
 
این جهش خیره‌کننده قیمت طلا طی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزور برای چهارمین بار متوالی اتفاق افتاد.
 
کمیته پیش بینی می کند که افزایش مستمر در محدوده هدف برای دستیابی به موضع سیاست پولی که به اندازه کافی محدود کننده باشد تا تورم را در طول زمان به 2 درصد برگرداند، مناسب باشد. کمیته در تعیین سرعت افزایش های آتی در محدوده هدف، تشدید انباشته سیاست پولی، تأخیرهایی که سیاست پولی بر فعالیت اقتصادی و تورم و تحولات اقتصادی و مالی تأثیر می گذارد، در نظر می گیرد.
 
تحلیلگران و اقتصاددانان انتظار داشتند که فدرال رزرو در ماه دسامبر و تا اوایل سال 2023 از کاهش سرعت در چرخه انقباض خود خبر دهد.
 
برخی از اقتصاددانان خاطرنشان می کنند که فدرال رزرو همچنان شاهد قدرت انعطاف پذیری و تورم بالا در اقتصاد است. فدرال رزرو موضع خود را تکرار کرد که متعهد است تورم را به هدف 2 درصدی خود بازگرداند.
 
"شاخص‌های اخیر حاکی از رشد اندک در هزینه‌ها و تولید است. افزایش شغل در ماه‌های اخیر قوی بوده است و نرخ بیکاری پایین مانده است. تورم همچنان بالاست که منعکس‌کننده عدم تعادل عرضه و تقاضا مربوط به همه‌گیری، قیمت‌های بالاتر غذا و انرژی و فشارهای قیمتی گسترده تر است. کمیته به شدت به ریسک های تورمی توجه دارد.

لینک کوتاه
طلا هزینه‌ها و تولید تورم

اخبار مرتبط

تورم 1402 به روایت آمار

تورم 1402 به روایت آمار

کارنامه دولت سیزدهم در سومین سال نشان می‌دهد پس از اصلاح نظام یارانه‌ها در اردیبهشت 1401... 23 اسفند 1402

طلا باز هم ترمز کشید

طلا باز هم ترمز کشید

قیمت طلا امروز، پنجشنبه (29 فوریه) ثابت ماند، زیرا معامله‌گران منتظر نرخ تورم فدرال رزرو... 10 اسفند 1402

نظرات شما