رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه به کاهش اعتماد مردم به بازار سرمایه در پی اتخاذ سیاست‌های غلط در دولت گذشته، گفت: بیمه سبد سهام به عنوان اقدامی بسیار خوب و اساسی تلقی می‌شود که می‌تواند زیان سهامداران خرد را در نوسانات بازار بورس جبران می‌کند.

به گزارش نسیم اقتصاد، «محمدصالح جوکار» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به تصمیمات اخیر سازمان بورس در راستای حمایت از معاملات بازار اشاره کرد و افزود: دولت موظف است با تامین امنیت در سطوح مختلف با جدیت از سرمایه‌گذاران پشتیبانی کند.
 
وی با اشاره به کاهش اعتماد مردم به بازار سرمایه در پی اتخاذ سیاست‌های غلط در دولت گذشته بیان داشت: مصوبه اخیر دولت و شورای عالی بورس در بیمه سبد سهامی زیر 100 میلیون تومان، می‌تواند زیان سهامداران به ویژه مردم عادی را در نوسانات بازار بورس جبران کند.
 
صالح جوکار ادامه داد: اما فرآیندها و سازو کارها در بازار سرمایه باید به‌گونه‌ای تعبیه شوند که دارایی‌های مردم به‌ویژه سهامداران خرد حفظ شود و این بازار روند رو به رشدی را با منطقِ درست طی کند.
 
رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در پایان تاکید کرد: دولت باید با اتخاذ سیاست‌های درست و کارشناسی شده و همچنین مجلس با تصویب قوانین مورد نیاز و نظارت دقیق، از سرمایه مردم در بازار بورس حفاظت و بازار سرمایه را به عنوان پشتیبان تولید کشور حمایت کنند.

لینک کوتاه
بیمه سبد سهام زیان سهامداران خرد سرمایه مردم در بازار بورس