مدیر بهره‌برداری شبکه آب تهران گفت: مخازن آب تهران با کمبود حدود 600 هزارمترمکعبی روبرو شده‌اند که به همین علت، وزارت نیرو از اختیار ایجاد محدودیت برای مشترکان بد مصرف استفاده می‌کند.

 به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «علی‌اکبر ملکوتی» افزود: روند روبه‌رشد مصرف آب در کلان‌شهر تهران ادامه دارد.
 
وی ادامه داد: از سوی دیگر روند رو به کاهش حجم ذخایر آب در استان تهران به‌ویژه شهر تهران وجود دارد.
 
این کمبود آب در اثر سه سال خشکسالی متوالی باعث شده، وزارت نیرو بر اساس مصوبه اسفند پارسال هیئت وزیران، دستور محدودیت آبرسانی موقت برای مشترکان بد مصرف را صادر کند.
 
غلامرضا محتسبی معاون درآمد و امور مشترکان آبفای منطقه یک تهران هم دراین‌رابطه گفت: در سال‌هایی که محدودیت تأمین آب مشترکان وجود داشته باشد‏، مشترکانی که دوبرابر الگوی مصرف؛ یعنی بیش از 14 مترمکعب در ماه به‌ازای هر واحد مصرف کنند، بد مصرف شناسایی می‌شوند و اخطارهای لازم را به آن‌ها می‌دهیم که اگر رعایت نکنند، با 8 ساعت قطع آب روبرو می‌شوند.
 
وی ادامه داد: این محدودیت آبرسانی بعد از صدور سه مرحله اخطار و باهدف رعایت عدالت در توزیع آب در شرایط کم‌آبی انجام می‌شود.
 
به گفته محتسبی، 5 تا 7 درصد مشترکان آبفای منطقه یک تهران، بد مصرف هستند که تا 15 درصد منابع آبی این منطقه را مصرف می‌کنند. حتی برخی از مشترکان، دو و نیم تا سه برابر مشترکان عادی، آب مصرف می‌کنند.
 
 این مقام مسئول ادامه داد: البته در ایجاد این محدودیت آبرسانی برای مشترکان بد مصرفی که کنتورهای خود را تفکیک نکرده‌اند، این مشکل به وجود می‌آید که آب تمامی مشترکان یک ساختمان قطع می‌شود. درحالی‌که اگر کنتورها تفکیک شده باشد، فقط جریان آب مشترک بد مصرف آن ساختمان قطع خواهد شد که شرکت آب و فاضلاب برای رعایت عدالت بیشتر، امکان خرید کنتور به‌صورت اقساطی را هم فراهم کرده است.
 
تاکنون آب بیش از 2 هزار و 800 مشترک بد مصرف قطع شده و اگر شما هم مشترک بد مصرفی را می‌شناسید که به اخطارها توجهی ندارد‏، می‌توانید با سامانه 122 شرکت آب و فاضلاب اطلاع‌رسانی کنید.

لینک کوتاه
محدودیت آبرسانی مشترکان بد مصرف