وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران به پایانه صادرات محصولات کشاورزی منطقه تبدیل می‌شود، بر افزایش مبادلات تجاری کشاورزی با کشورهای آسیای مرکزی تاکید کرد و گفت: توسعه مسیرهای ترانزیت کالا با هدف افزایش تجارت محصولات کشاورزی به کشورهای آسیای مرکزی از جمله ترکمنستان و قرقیزستان است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «سید جواد ساداتی نژاد» در جلسه قرارگاه دیپلماسی غذایی درباره اهمیت افزایش مبادلات تجاری کشاورزی با کشورهای آسیای مرکزی افزود: با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر کشاورزی ایران، امکان صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای آسیای مرکزی از جمله قرقیزستان وجود دارد.
 
وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: با توجه به اقدامات مناسبی که در زمینه تولید محصولات سالم، استاندارد و باکیفیت کشاورزی طی یک سال گذشته صورت گرفته است در آینده نزدیک شاهد افزایش صادرات محصولات کشاورزی خواهیم بود.
 
ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: ایران به پایانه صادرات محصولات کشاورزی منطقه تبدیل خواهد شد، چراکه در زمینه تولید محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات، خوراک دام و آبزیان دارای ظرفیت‌های بسیار مناسبی هستیم.
 
مقام عالی وزارت تصریح کرد: باید استانداردهای لازم را برای کیفیت محصولات صادراتی کشاورزی و خوراک دام در نظر بگیریم تا بازارهای هدف را از دست ندهیم و بتوانیم به هاب منطقه که هدف اصلی کشور است دست پیدا کنیم.
 
جلسه قرارگاه دیپلماسی غذایی امروز (چهارشنبه)  به ریاست سید جواد ساداتی نژاد و با حضور شهریار افندی‌زاده معاون وزیر و رییس کمیته ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان گمرک، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، سازمان توسعه و تجارت و اتحادیه‌های بخش خصوصی در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

لینک کوتاه
ایران صادرات محصولات کشاورزی نمایندگان گمرک

اخبار مرتبط

نظرات شما