کارشناسان بازار میوه و تره بار معتقدند به دلیل فراوانی بار، تنوع زیاد و کاهش قدرت اقتصادی، میوه اولویت خرید مردم در مهرماه نبوده و همین امر باعث رکود بازار شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، جواد باقری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح آخرین وضعیت بازار میوه، سبزی و صیفی گفت: بازار میوه و سبزی مانند هفته گذشته، راکد است و نوسانی نداشته است، زیرا تمایل و قدرت اقتصادی مردم برای خرید میوه کاهش یافته است.
 
وی اضافه کرد: معمولا در مهرماه خانواده‌ها برای مدارس و کیف و کفش فرزندانشان هزینه می‌کنند و میوه در اولویت خرید نیست به همین دلیل بازار راکد می ‌شود. البته اینکه بار هم فراوان است و بیشتر از تقاضا، عرضه داریم  نیز در این میان بی‌تاثیر نیست.
 
کارشناس بازار میوه و تره بار اضافه کرد: در این هفته برخی اقلام مانند بادمجان، گوجه‌فرنگی، کدو، کاهو و کلم حداقل 30 تا 40 درصد کاهش داشته، زیرا عرضه آن بسیار زیاداست.
 
وی تصریح کرد: سیب، نارنگی و برخی از میوه‌های پاییزی در ابتدای فصل گران بود ولی با عرضه انبوه قیمت  آنها نیز کاهش پیدا کرده است.
 
اسدالله کارگر - رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: همیشه در مهرماه و قبل از آغاز سال تحصیلی رکودی در بازار میوه داریم و بیشتر مردم اولویت خریدشان را بر روی کالاهای دیگر می‌گذارند.
 
وی در پایان گفت: قیمت میوه‌های فصل پاییز در حال حاضر مناسب است، زیرا علاوه بر فراوان بودن بار تنوع میوه نیز زیاد است.

لینک کوتاه
خرید میوه اولویت مردم میوه‌های فصل پاییز