معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کمبودی در عرضه مرغ و تخم‌مرغ نداریم، گفت: قیمت مرغ کماکان 59 هزار و 800 تومان است و افزایشی در قیمت مرغ و تخم‌مرغ نداریم.

 به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، محسن شیراوند در یک گفت و گوی تلویزیونی اظهار کرد: کمبودی در زمینه تأمین نهاده‌های دامی جو، ذرت و کنجاله سویا نداریم و کشور به لحاظ ذخایر راهبردی در شرایط مطلوبی قرار دارد.
 
وی افزود: حدود 94 درصد تعهدات در زمینه تأمین نهاده‌های دامی محقق شده و مابقی تعهدات هم در حال اجراست و نهایتاً تا اوایل آبان ماه تمام تعهدات محقق می‌شود.
 
معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: صنعت تخم‌مرغ در نیمه اول سال به دلیل کاهش تقاضا با کمترین سود و یا حتی ضرر کار کرد.
 
شیراوند تصریح کرد: سوددهی صنعت تخم‌مرغ با افزایش مصرف در نیمه دوم سال همراه است چرا که همیشه شاهد افزایش قیمت‌هایی در نیمه دوم سال بوده ایم.
 
معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم در هفته پیش رو با اتحادیه‌های این حوزه به توافقاتی برسیم و بتوانیم هزینه تمام شده تولید را در ابتدای زنجیره کاهش دهیم تا در انتهای زنجیره قیمت برای مصرف‌کننده ثابت بماند و افزایشی نداشته باشد.
 
وی با بیان اینکه قیمت مرغ کماکان 59 هزار و 800 تومان است، افزود: افزایشی در قیمت مرغ و تخم‌مرغ نداریم.
 
شیراوند با اشاره به بازار برنج اظهار کرد: هم‌اکنون در خصوص برنج وارد بحث قیمت‌گذاری نشده‌ایم و در حال رصد بازار هستیم.
 
معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی در حوزه مصرف‌کننده ثبات قیمت و در حوزه تولیدکننده کمک حداکثری به توسعه و رونق هرچه بیشتر تولید است.

لینک کوتاه
مرغ تخم مرغ گران وزارت جهاد کشاورزی

اخبار مرتبط

مرغ کمیاب شد/ جزییات

مرغ کمیاب شد/ جزییات

مسعود رسولی در پاسخ به چرایی این کاهش عرضه گفت: قرار بود گوشت مورد نیاز شرکت‌های... 12 دی 1402

مرغ ارزان در راه است

مرغ ارزان در راه است

با توجه به افزایش جوجه‌ریزی در دو ماه اخیر، پیش‌بینی می‌شود طی هفته‌های آتی با افزایش... 23 تیر 1402

نظرات شما