رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فروش متری خانه در بورس این امکان را فراهم می‌کند تا مردم با سرمایه‌های خُرد نیز از نرخ بازده بخش مسکن استفاده کنند.

به گزارش نسیم اقتصاد، محمرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با فروش متری خانه در بازار سرمایه گفت: یکی از ویژگی‌های ساختار بازار سرمایه تجهیز منابع خُرد برای پروژه های کلان اقتصادی بوده به نحوی که جوهره بازار سرمایه را می‌توان تجهیز منابع خُرد دانست. افرادی که منابع مالی زیادی در اختیار دارند به همان میزان پروژه های اقتصادی انجام داده اما افراد دارای سرمایه خرُد نمی‌تواند کار خاصی انجام دهد.
 
وی ادامه داد: با ایجاد صندوق های زمین و ساختمان و یا روش‌های دیگر نظیر فروش متری مسکن در بازار سرمایه تجهیز منابع اتفاق افتاده و مردم می‌توانند با حداقل منابع خودشان از نرخ بازده بخش مسکن استفاده کنند. بخش مسکن یکی از پربازده ترین فعالیت های اقتصادی ایران به شمار می‌رود، اما تاکنون افرادی از این ظرفیت استفاده کردند که حداقل امکان ساخت یک واحد مسکونی را داشتند و امروز همان خانه چند برابر شده است و طبیعتاً اگر کسی پول کافی برای این کار را نداشته از انتفاع آن نیز محروم شده است.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: فروش متری خانه در بورس ابزار جدیدی است که این امکان را برای افرادی که حتی یک میلیون هم دارند فراهم می‌کند تا از نرخ بازده مسکن همانند افرادی با یک میلیارد تومان سرمایه به نسبت سرمایه استفاده کنند، به عنوان مثال اگر نرخ بازده 50 درصد باشد، افرادی با سرمایه خُرد یک میلیون تومان هم می‌توانند از این نرخ بازده بهره مند شوند. وقتی منابع خُرد در کنار هم قرار می‌گیرد هر شخص به اندازه منابع مالی خود از نرخ بازده بخش مسکن استفاده خواهد کرد.

لینک کوتاه
بازار سرمایه پروژه های کلان اقتصادی سرمایه‌های خُرد نرخ بازده بخش مسکن بورس

اخبار مرتبط

ورق بورس برگشت

ورق بورس برگشت

با این‌که سایه اخبار سیاسی و بین‌المللی از روی بازار بورس کم رنگ شده، امروز شاخص کل بیش... 15 بهمن 1402

نظرات شما