معاون برنامه ریزی وسرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت که در شش ماهه امسال 31.5 درصد واحدهای تولیدی معرفی شده به بانک‌ها در تهران، تسهیلات تبصره 18 دریافت کردند و فرایند بررسی درخواست‌های تسهیلات رونق تولید نیز در حال انجام است.

به گزارش نسیم اقتصاد، رضا سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا، از تشکیل 18 کمیته اصلی و 87 کمیته تخصصی تسهیل و رفع موانع تولید در شش ماهه ابتدای سال 1401 خبرداد و گفت: طی جلسات کارگروه تسهیل، تعداد 388 مصوبه تصمیم گیری شده است که 178 مصوبه، یعنی 45 درصد مصوبات اجرا شده و بقیه در دست اقدام است. تعدادی از مصوبات نیز به‌دلیل عدم پیگیری متقاضی یا تعلل سایر دستگاه اجرایی به سرانجام نرسیده است.
 
وی با بیان اینکه بیشترین موضوع مصوبات درحوزه‌های بانکی، امور زیربنایی، امور مالیاتی، تامین اجتماعی و محیط زیست بوده، تصریح کرد: از ابتدای سال، 146 واحد با رقم بیش از 2400 میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات تبصره 18 به بانک‌های عامل معرفی شده و تایید کمیته استانی را دریافت کرده‌اند که 46 واحد، (یعنی 31.5 درصد آن‌ها) موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.
 
این مقام مسئول درباره تسهیلات رونق تولید در بخش‌های صنعت، صنف و تسهیلات بازسازی و نوسازی نیز گفت: 86 واحد با رقم 1221 میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که با توجه به  ابلاغ دستورالعمل رونق تولید در خردادماه 1401، فرایند بررسی درخواست‌ها ازطریق بانک‌ها درحال انجام است.
 
تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه با بهره 14 درصد پرداخت می‌شود که متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه بهین یاب از این ظرفیت در راستای تامین سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی و یا تکمیل واحدهای تولیدی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی استفاده کنند.

لینک کوتاه
واحدهای صنعتی تهران تسهیلات

اخبار مرتبط

نظرات شما