رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی گفت: از 45 میلیارد دلار صادرات در کشور 25 میلیارد دلار مربوط به فراورده های نفتی است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر حمید حسینی در نشست خبری اتحادیه صادر کنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی که به مناسبت روز صادرات برگزارشد، گفت: از 45 میلیارد دلار صادرات در کشور 25 میلیارد دلار مربوط به این حوزه است یعنی وزنی بیش از 50 درصد بر دوش صادر کنندگان است. به همین دلیل اطاع از وضعیت آنها چالش‌هایی که در آینده با آن دست به گریبان هستند را نمایان می‌کند.
 
وی اضافه کرد: در کشور ما صادرات اهمیت ویژه ای دارد. زیرا صادرات پیشران اقتصاد کشور است. به عبارتی لوکوموتیوی است که می‌تواند بخش‌های صنعت، معدن، خدمات و.... را با خود همراه کرده و به اقتصاد کشور رونق دهد.
 
وی افزود: در تولید نا خالص ملی ما به التفاوت صادرات و واردات مورد نظر قرار می‌گیرد یعنی اگر صادرات بیش از واردات باشد به تولید نا خالص ملی افزوده می‌شود و اگر واردات بیش از صادرات باشد تولید نا خالص ملی کاهش می‌یابد. به همین دلیل در برخی از زمینه‌ها گفتمان انقلاب توانسته مؤثر واقع شود.
 
حسینی تاکید کر: یکی از زمینه‌هایی که پس از انقلاب برای ما موفقیت آمیز بوده، صادرات است. زیرا ما کشور صادراتی نبوده ایم و امروز وزن 48 تا 50 میلیارد دلاری در صادرات به غیر از نفت داریم که خود قابل توجه است.

لینک کوتاه
صادرات فرآورده های نفتی نفت

اخبار مرتبط

نظرات شما