شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام‌کرد: تولید بنزین پالایشگاه‌های کشور نسبت به سال گذشته نه تنها کاهش نداشته ،بلکه با انجام راهکارهای مبتکرانه و مدیریت درست پالایشگاه‌ها نزدیک به پنج درصد افزایش داشته است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، در پی درج گزارشی با عنوان «از افزایش واردات بنزین تا افزایش آلودگی هوا / تولید بنزین پتروشیمی بی‌سروصدا آغاز شد!» در روزنامه مردم‌سالاری در تاریخ 23 مهر ماه، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران جوابیه‌ای ارسال کرده که متن آن بدین شرح است.
 
تولید بنزین پالایشگاه‌های کشور نسبت به سال گذشته نه تنها کاهش نداشته، بلکه با انجام راهکارهای مبتکرانه و مدیریت صحیح پالایشگاه‌ها حدود پنج درصد افزایش داشته و بر این اساس کاهش تولید کاملاً نادرست است.
 
مضاف بر اینکه با رفع محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا و افزایش ناگهانی 20 درصد مصرف بنزین کشور نسبت به سال گذشته، هیچ‌گونه خللی در تامین بنزین کشور به وجود نیامد که در این خصوص عملکرد شرکت پالایش و پخش قابل تقدیر است.
 
شایان ذکر است براساس مصوبه هیات وزیران همه بنزین مصرفی کلان‌شهرهای کشور از جمله تهران با کیفیت استاندارد یورو 4 توزیع می‌شود و همه شاخص‌های مهم بنزین از جمله محتوای گوگرد، آروماتیک، بنزن و الفین کمتر از حدود مجاز ذکر شده در استانداردهای موصوف است.
 
دلیل اصلی آلودگی هوای تهران و سایر کلان‌شهرهای کشور بالا بودن میزان مصرف سوخت خودروها (اعم از خودروهای سبک، سنگین، موتورسیکلت‌ها و غیره و عدم رعایت استانداردهای تدوین شده در این خصوص) استاندارد ملی 4241 با عنوان دستورالعمل برچسب انرژی خودروها است و ارتباطی به کیفیت سوخت که مطابق استانداردهای یورو 4 و یورو 5 تولید و عرضه می‌شود ندارد.

لینک کوتاه
تولید بنزین کشور افزایش

اخبار مرتبط

نظرات شما