عضو هیات مدیره کانون جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: حدود 30 درصد از نازل‌های سوخت جایگاه‌های کشور به دلیل خرابی قطعات سامانه هوشمند از مدار عملیات خارج هستند.

به گزارش نسیم اقتصاد، ابراهیم الباجی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص فرسودگی سامانه‌های هوشمند سوخت در کشور اظهار کرد: در حال حاضر 20 تا 30 درصد از نازل‌های سوخت جایگاه‌های کشور به دلیل خرابی قطعات سامانه هوشمند از مدار عملیات خارج هستند.
 
وی افزود: سامانه‌های هوشمند سوخت از سال 1386 در کشور راه‌اندازی شده‌اند و وارداتی هستند و از آن زمان تاکنون به دلیل عمر بالای فعالیت آن‌ها به سرعت خراب می‌شوند و فرسوده هستند و از این رو تعمیر قطعات این سامانه‌ها اقتصادی و به صرفه نیست.
 
عضو هیات مدیره کانون جایگاه‌داران سوخت کشور با بیان اینکه باید سامانه‌های هوشمند سوخت در کشور ساماندهی و به روز شوند، گفت: انتظار داریم شرکت‌های دانش بنیان کشور به این مساله ورود و نسبت به بومی‌سازی سامانه‌های هوشمند سوخت در جایگاه‌های سوخت اقدام کنند.
 
الباجی عنوان کرد: قطعات این سامانه‌ها پس از هر بار خرابی بازگشت داده شده و تعمیر می‌شوند و مجددا به چرخه استفاده باز می‌گردند اما این کار علاوه بر صرف زمان و هزینه، مشکلاتی به دنبال دارد زیرا دیگر عمر این قطعات به پایان رسیده است و باید نوسازی شوند.
 
وی افزود: خرابی‌های مکرر این قطعات باعث شده تعداد زیادی از نازل‌های جایگاه های سوخت کشور از مدار خارج باشند و این مساله روند سوخت‌گیری در جایگاه‌های سوخت را زمانبر کرده است.

لینک کوتاه
ضرورت سامانه هوشمند سوخت کشور

اخبار مرتبط

نظرات شما