مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان با اشاره به وضعیت بسیار مطلوب ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی در کشور گفت: در سال جاری 3.2 میلیون تن نهاده‌ دامی توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور و 1.3 میلیون تن توسط بخش خصوصی خریداری شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، حمید بدوی در گفت و گو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت واردات نهاده های دامی از طریق بندرامام اظهار کرد: مجموع ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی در بندرامام 4.5 میلیون تن است که از این میزان 3.2 میلیون تن توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور و 1.3 میلیون تن توسط شرکت‌های بخش خصوصی خریداری و وارد شده و هم اکنون در بندر امام ذخیره‌سازی شده است.
 
وی افزود: این نهاده‌ها از کشورهای مختلف از جمله برزیل، روسیه، آرژانتین، آلمان، اوکراین، رومانی و صربستان خریداری شده است.
 
مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان با بیان اینکه این نهاده‌ها شامل ذرت، جو، کنجاله سویا و دانه روغنی می شود که از طریق بندرامام وارد شده است، بیان کرد: وضعیت ذخیره نهاده‌های دامی در کشور بسیار مطلوب است و این میزان نهاده‌های دامی موجود در بندر امام برای چهار ماه جهت مصارف دام و طیور کفایت می‌کند.
 
وی با اشاره به بارگیری نهاده‌ها از مبدا بندرامام افزود: این نهاده‌ها پس از ذخیره‌سازی باید کم کم به مقاصد مورد نیاز کشور بارگیری و از بندر تخلیه شوند و تخلیه نیز به شرط تامین منابع مالی ترخیص این نهاده‌ها از سوی سازمان برنامه و بودجه صورت می‌گیرد.
 

 
 

لینک کوتاه
ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی بندر امام

اخبار مرتبط

نظرات شما