مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از پیش بینی تولید 300 تن زعفران طی امسال خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد، دکتر حسین زینعلی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه برداشت زعفران از اوایل ماه آینده در کشور آغاز خواهد شد، اظهار کرد: قیمت خرید حمایتی زعفران نیز مشخص شده تا در صورت نیاز جهاد کشاورزی ورود پیدا کند.
 
وی گفت: قیمت هر کیلوگرم نگین سوپر زعفران از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای امسال 41 میلیون و 350 هزار تومان اعلام شده است.
 
دکتر زینعلی در ارتباط با اقدامات حمایتی وزارت جهاد کشاورزی از خریداران زعفران نیز بیان کرد: قرار بر این شده تا تسهیلاتی به خریداران زعفران اختصاص یابد.
 
وی افزود: درخواست هر یک از این خریداران در سامانه مورد نظر در سازمان های جهاد کشاورزی استان ها ثبت می شود، سپس این افراد بعد از تایید ریاست سازمان ها به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند.
 
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: پیش بینی می شود طی امسال 300 زعفران برداشت شود و در سال گذشته نیز 235 تن زعفران برداشت شد.
 
وی به موضوع صادرات زعفران نیز اشاره کرد و گفت: امسال 235 تن زعفران صادر شده است که بیشتر به کشورهای امارات، چین و اسپانیا ارسال شد.
 
دکتر زینعلی با اشاره به اینکه هر ساله در صادرات زعفران با رشد مواجه بودیم، تصریح کرد: بالاترین میزان صادرات این محصول در سال 99 با رقم 325 تن بوده است.
 
وی اظهار کرد: در سال 1400 به علت بروز خشکسالی، میزان صادرات کاهش یافت اما ارزش افزوده حاصل صادرات این محصول در سال گذشته 40 درصد افزایش یافت.
 
دکتر زینعلی توضیح داد: صادرات هر کیلوگرم زعفران در حوزه بین الملل در سال 99 حدود 600 دلار و سال گذشته 1300 دلار بوده است.

لینک کوتاه
تولید ۳۰۰ تن زعفران کاهش صادرات