آمارها نشان می دهد که تعداد سجامی شده‌ها در 6 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 110 درصد افزایش داشته است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، طبق آمار از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه یک میلیون و 815 هزار و 252 سهامدار در سامانه سجام ثبت نام کرده اند که در مقایسه با دوره 6 ماهه سال قبل که 866 هزار و 934 سهامدار در این سامانه ثبت نام کرده بودند، افزایشی 110 درصدی داشته است.
 
همچنین در شش ماه نخست امسال، یک میلیون و 307 هزار و 684 احراز هویت توسط سرمایه گذاران در سامانه سجام به ثبت رسیده که نسبت به دوره مشابه سال قبل که یک میلیون و 60 هزار و 928 احراز هویت صورت گرفته بود با بیش از 246 هزار افزایش در تعداد سهامداران، رشد 23 درصدی را رقم زده است.
 
احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» با رشد 23 درصدی در پایان 6 ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل روبرو شده است.
 
بر اساس این گزارش، سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود. از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.
 
سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

لینک کوتاه
سجامی شده‌ها کشور سهامداران

اخبار مرتبط

نظرات شما