وزیر صنعت، معدن و تجارت صادرات سالانه در صنعت دارو را حدود 50 میلیون دلار اعلام کرد و گفت که امکان صادرات یک تا دو میلیارد دلار در این صنعت قابل تحقق است.  

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، سید رضا فاطمی امین در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه "ایران فارما" در محل مصلای امام خمینی تهران، با بیان اینکه ایران از نظر سلامت در جنبه‌های مختلف، از جمله تجهیزات پزشکی، خدمات سلامت، درمان و دارو دارای اعتبار بین‌المللی است و باید از این فرصت استفاده شود، گفت: علاوه بر تلاش برای توسعه این صنعت، باید اقدامات جدی در موضوع تجارت خارجی این حوزه آغاز شود.
 
وی  با بیان اینکه ارتقای صادراتی منجر به ارتقای تراز ارزی می‌شود، تصریح کرد: در سال‌های اخیر شکاف صادرات غیرنفتی و واردات کاهش یافته است؛ به طوری که سال گذشته 52 میلیارد دلار واردات انجام و در مقابل صادرات غیرنفتی 48.5 میلیارد دلار بوده است.
 
به گفته وزیر صمت صادرات محصولات خام و نیمه خام گرچه ارزآوری به دنبال دارد، اما برای کشور قدرت آفرین نیست. اما حوزه تجهیزات پزشکی و دارو می‌تواند برای کشور قدرت آفرین باشد و این مهم به ویژه در حوزه داروهای زیست فناوری و تجهیزات پزشکی قابل دستیابی است.
 
 
 

لینک کوتاه
صادرات صنایع دارویی سالانه ۵۰ میلیون دلار

اخبار مرتبط

نظرات شما