معاون امور مشترکان شر کت آب و فاضلاب استان تهران گفت: به دنبال بی‌توجهی مشترکان بد مصرف آب به اخطارها، آب این دسته از مشترکان از روز یکشنبه 17 مهرماه در ساعاتی از روز قطع خواهد شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران، «سید رسول باقری» افزود: بر اساس بند «ی» تبصره 8 قانون بودجه و همچنین ضرورت حفاظت از منابع آب که در سال‌های اخیر به علت تداوم خشکسالی با محدودیت روبرو شده است، آب مشترکان بد مصرف در ساعت‌هایی از روز قطع می‌شود. 
 
وی ادامه داد: در شرایطی که تهران با کمبود جدی منابع آبی و کاهش محسوس بارش‌ها روبرو است، عدالت حکم می‌کند که شهروندان، مسئولیت اخلاقی خود را در مدیریت مصرف آب در نظر داشته باشند تا دسترسی همه شهروندان به آب شرب بهداشتی که با کمبود روبروست پایدار بماند.
 
معاون امور مشترکان آب و فاضلاب استان تهران گفت: چهار درصد از مشترکان تهرانی بد مصرف هستند که 10درصد از کل حجم آب شرب خانگی را مصرف می‌کنند.
 
 باقری با اشاره به تداوم مصرف بالای آب شهر تهران در روزهای پاییز خاطرنشان کرد: برای مدیریت منابع آبی و جلوگیری از تبعات ناشی از کمبود آب، ضروری است مشترکان بد مصرف حداقل 25درصد از مصرف کنونی خود را کاهش دهند.
 
وی الگوی مصرف آب در تهران را 14 مترمکعب برای هر خانوار در ماه عنوان کرد و گفت: مشترکانی که ماهانه تا دوبرابر الگوی مصرف یعنی 14 تا 28 مترمکعب آب مصرف می‌کنند، «پرمصرف» و مشترکانی که ماهانه بیش از دوبرابر الگوی مصرف؛ یعنی بیش از 28 مترمکعب آب مصرف می‌کنند، «بد مصرف» محسوب می‌شوند و همین دسته ازاین‌پس با قطع آب مواجه خواهند شد.
 
معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: گروه «بد مصرف‌ها» معادل 31 میلیون و 726 هزار و 778 مترمکعب آب را در نیمه نخست امسال مصرف کرده‌اند.

لینک کوتاه
قطع آب مشترکان بد مصرف الگوی مصرف آب

اخبار مرتبط