فعالان بازار خودرو اعتقاد دارند: در حال حاضر در بازار خودرو هیچ جنب و جوشی دیده نمی شود و می توان گفت بازار به خواب رفته است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، همزمان با افزایش قیمت دلار در بازار ، بازار خودرو نیز روندی صعودی به خود گرفته است، این در شرایطی است که نمایشگاه‌داران عنوان می‌کنند که بازار در شرایط رکودی سنگینی قرار دارد و خرید و فروش در حد صفر است.
 
سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید: در حال حاضر در بازار خودرو هیچ جنب و جوشی دیده نمی شود. می توان گفت بازار به خواب رفته است.
 
به گفته او، از طرفی قدرت خرید مردم کاهش یافته و همین طور روشن نشدن جزئیات واردات خودرو سبب شده مشتریان همیشگی بازار، منتظر روشن شدن این موضوعات به ویژه واردات خودرو باشند.
 
موتمنی متذکر می‌شود: در روزهای اخیر که قیمت دلار در بازار آزاد در حال افزایش است، همین امر خودروها را گران کرده است.
 
گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر پراید 131 در بازار حدود 187 میلیون تومان و پراید 111 حدود 208 میلیون تومان قیمت دارد. همچنین پژو206 تیپ دوم که 2 هفته پیش حدود 298 میلیون تومان بود، هم‌اکنون در بازار به حدود 309 میلیون تومان رسیده است.
 
پژو 206 تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ 370 میلیون تومان پیش رفته است. پژو 207 اتومات هم در قیمت 590 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
 
در عین حال، تیبا صندوق‌دار به قیمت 200 میلیون تومان و تیبا هاچ‌بک 208 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. تیبا هاچ‌بک‌ پلاس هم در محدوده 214 میلیون تومان قیمت دارد.
 
همچنین دنا معمولی مدل 1401 با قیمت 404 میلیون تومان به فروش می‌رسد و تارا اتوماتیک 595 میلیون تومان قیمت دارد.

لینک کوتاه
بازار خودرو قیمت تیبا دنا

اخبار مرتبط

نظرات شما