نماینده مردم شادگان در مجلس گفت: مشکل وزارت صنعت، معدن و تجارت ضعف مدیریت است و مشکل این وزارتخانه با تفکیک حل نمی‌شود.

به گزارش نسیم اقتصاد، حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی، اظهار داشت: بنده با تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت مخالف هستم.
 
وی بیان کرد: زمانی بود که بخش‌های صنعت، معدن و تجارت از هم جدا بودند و کلی حرف و حدیث، اصرار و استدلال شد تا این بخش‌ها با هم تجمیع شوند که در نهایت این ادغام اتفاق افتاد.
 
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر، مجدداً بحث جداسازی و تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شده است، اما بنده فکر می‌کنم که مشکل وزارتخانه صمت جای دیگری است.
 
ناصری‌نژاد گفت: مشکل وزارت صنعت، معدن و تجارت ضعف مدیریت است و مشکل این وزارتخانه با تفکیک حل نمی‌شود. باید افراد متخصص، متعهد و باانگیزه، مسئولیت‌های مهم کشور را بر عهده داشته باشند.
 
وی ادامه داد: اگر افراد متعهد و متخصص حتی به عنوان معاون یک وزارتخانه هم باشند و کارها را به درستی مدیریت کنند، مشکلات حل می‌شود. مشکل در سیستم مدیریتی این است که نظام مدیریتی ما ناکارآمد است.
 
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای مثال، بعضاً وزیر و معاون وزیر در کشور ما 18 ساعت کار می‌کند و به این مسئله هم افتخار می‌کند، اما یک قدم آن طرف‌تر یعنی حتی در دفتر آنان هم کارها پیش نمی‌رود. بر اساس آمار، ساعت کاری مفید کارمندان ما نیم ساعت تا 45 دقیقه است که خیلی کم است. این مشکل با جدا کردن وزارتخانه‌ها یا ادغام آن‌ها حل نمی‌شود و باید مشکل سیستم مدیریتی کشور را حل کرد.
 
ناصری‌نژاد گفت: یکی از مشکلات سیستم اداری ما که کارمندان دولت را بی انگیزه کرده، این است که ترفیع و تنبیه کارکنان بر اساس کارآمدی و لایق بودن آنان نیست، بلکه بیشتر بر اساس ارتباط با مافوق است. این مسئله باعث شده است کارمندان دولت انگیزه‌ای برای کار مفید نداشته باشد و فقط وقت خودشان را می‌گذرانند. بنابراین به جای تفکیک وزارت صمت، بهتر است به کارآمد کردن نیروهای کار و ایجاد انگیزه در آنان توجه کرد.

لینک کوتاه
وزارت صمت تفکیک سیستم مدیریتی

اخبار مرتبط

نظرات شما