بهای معاملات آتی نفت برنت با 17 سنت یا 0.2 درصد افزایش به 86.32 دلار در هر بشکه رسید.  

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر قیمت نفت در اوایل معاملات روز دوشنبه پس از سقوط به پایین‌ترین سطح خود در هشت ماه گذشته در هفته گذشته، تحت تأثیر تقویت دلار و نگرانی از اینکه افزایش شدید نرخ‌های بهره در سطح جهان می‌تواند منجر به رکود شود و به تقاضای سوخت آسیب برساند، اندکی افزایش یافت.
 
امروز برای محدود کردن افزایش قیمت نفت، شاخص دلار به بالاترین سطح خود در 20 سال گذشته رسید.
 
بهای معاملات آتی نفت برنت با 17 سنت یا 0.2 درصد افزایش به 86.32 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 21 سنت یا 0.3 درصد افزایش به 78.95 دلار در هر بشکه رسید.
 
به گزارش رویترز، تحلیلگران می‌گویند که انتظار می‌رود نفت خام پس از تقویت نیروهای روسیه برای جنگ با اوکراین، مقداری حمایت پیدا کند.
 
تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه قرار است در ماه دسامبر اجرایی شود.
 
با کاهش قیمت‌ها، توجه به این خواهد شد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش به رهبری روسیه، موسوم به "اوپک پلاس"، پس از توافق با کاهش متوسط تولید در آخرین نشست خود، در جلسه پنجم اکتبر چه کنند.
 
تحلیلگران ANZ Research در یادداشتی با اشاره به اظهارات تیمبر سیلوا، وزیر نفت نیجریه که گفته بود، اوپک کاهش تولید را در نظر خواهد گرفت زیرا قیمت‌های فعلی به بودجه برخی کشورها آسیب می‌رساند، می‌گویند: کاهش ممکن است به مداخله مجدد (اوپک) منجر شود. اعضا.
 
اما با توجه به اینکه اوپک پلاس تولید بسیار کمتری از سطح هدف خود دارد، بعید است که هرگونه کاهش اعلام شده تأثیر قابل توجهی بر عرضه واقعی داشته باشد.

لینک کوتاه
قیمت نفت برنت ۸۶ دلارو ۳۲ سنت

اخبار مرتبط

قیمت نفت صعودی شد

قیمت نفت صعودی شد

قیمت نفت در ابتدای معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر نگرانیها نسبت به محدودتر... 6 فروردین 1403

نظرات شما