مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از رشد 51 درصدی تولید کامل خودرو در این مجموعه از ابتدای امسال تاکنون خبر داده و وعده کرده است که از ابتدای مهرماه، تولید روزانه به 2800 دستگاه در روز افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش نسیم اقتصاد، ایسنا نوشت: مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از رشد 51 درصدی تولید کامل خودرو در این مجموعه از ابتدای امسال تاکنون خبر داده و وعده کرده است که از ابتدای مهرماه، تولید روزانه به 2800 دستگاه در روز افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که این گروه صنعتی در یک روز رکورد تولید بالغ بر 3100 دستگاه خودرو کامل را داشته است.
 
مهدی خطیبی از افزایش روزانه تولید خودرو از ابتدای مهرماه به بیش از 2800 دستگاه خبر داد.
 
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان اینکه از ابتدای امسال تا 27 شهریورماه، 281 هزار دستگاه خودرو کامل در بخش‌های سواری، نیمه‌سنگین و سنگین به تولید رسیده است، گفت: عبور مستقیم خودرو از خط تولید تا 27 شهریورماه، معادل 61 درصد از کل تولید کامل سال گذشته بوده و در بخش خودروهای نیمه‌سنگین و سنگین نیز تا پایان شهریورماه کل تولید سال گذشته را پشت سر خواهیم گذاشت.
 
وی ضمن اشاره به ورود تعداد خودروهای ناقص گروه به کانال 2000 دستگاه که به‌زودی وارد کانال 1000 دستگاه نیز خواهد شد، گفت: دقت در تکمیل خودروهای ناقص از تولید خودرو مهم‌تر است و تجاری‌سازی هر یک از این خودروها به دو برابر زمان تولید خودرو کامل نیاز دارد تا خودرویی که چند ماه از توقف آن در پارکینگ می‌گذرد، با حفظ شرایط کیفی به دست مشتریان برسد.
 
خطیبی از افزایش روزانه تولید از ابتدای مهرماه به بیش از 2800 دستگاه خبر داد و گفت: با حذف خودروهای ناقص و عبور از شرایط سختی که تبدیل به معضلی ملی شده بود، فرآیند تولید شتاب گرفته و در نیمه دوم سال هدف تولید روزانه 2800 دستگاه خودرو را دنبال می‌کنیم. عرضه و تحویل خودرو به مشتریان از ابتدای سال تا 27 شهریورماه، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 33 درصدی را تجربه کرده است؛ افزایش عرضه و تامین نیاز مشتریان سبب ایجاد تعادل در بازار خودرو خواهد شد.
 
وعده افزایش تولید روزانه از ابتدای نیمه دوم سال در حالی داده شده که این گروه صنعتی در نخستین روز از تیر ماه سال جاری اعلام کرده بود که در راستای اجرای فرامین رییس جمهوری و راهبرد وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) موفق شده از مرز 3000 دستگاه تولید روزانه عبور کند و با افزایش 68 درصدی تولید کامل در خردادماه امسال نسبت به خرداد سال گذشته، در روز 31 خرداد 3166 دستگاه خودرو کامل را به تولید برساند.
 
در این باره ایران خودرو توضیح داده است: آمار تولید بالغ بر 3100 دستگاه رکورد تولید و مختص یک روز بوده است و برنامه تولید ماهانه نبوده است اما اکنون مقرر شده تا ازمهرماه به صورت روزانه 2800 دستگاه تولید شود.
 
البته می‌توان احتمال داد که منظور از این وعده، تولید روزانه خودروهای کامل است که در این رابطه هم می‌توان گفت که ایران‌خودرو مدعی است از ابتدای خرداد ماه امسال، هیچ خودروی ناقصی تولید نکرده است.
 
عملکرد ایران‌خودرو و سایپا در مرداد امسال نشان می‌دهد که این خودروسازان در مجموع قریب به 77 هزار دستگاه خودرو سواری تولید کرده‌اند که بررسی نقطه‌ به‌ نقطه آمار تولید و فروش خودروسازان در هر ماه و مقایسه با آمار تولید در ماه‌های تیر و خرداد نشان می‌دهد که تولید خودروسازان ماه به ماه کمتر شده است.
 
این اظهارنظر مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو که تولید روزانه 2800 دستگاه در روز از ابتدای مهر ماه را وعده کرده و از آن به‌عنوان افزایش تولید یاد می‌کند، نشان می‌دهد که احتمالا طی این مدت (ابتدای تیرماه تا به امروز) تولید روزانه‌ای کمتر از 3000 دستگاه داشته است.
 
خداحافظی با سمند و پژو 405

مدیرعامل ایران خودرو در بخش دیگری از سخنانش، از رده خارج کردن پژو 405 و سمند را دستاورد بزرگ ایران‌خودرو دانست و افزود: طی چند روز آینده، برای همیشه با این دو خودرو خاطره‌ساز خداحافظی خواهیم کرد.
 
افتتاح خط تولید هایما 8S در روزهای آینده
وی همچنین از آغاز تولید انبوه و افتتاح خط تولید هایما 8S که خودرویی با کیفیت و قیمت رقابتی است، در روزهای آینده خبر داد و گفت: طبق وعده‌های داده شده، هر ماه یک دستاورد در گروه صنعتی ایران‌خودرو را معرفی خواهیم کرد.
 
مدیرعامل ایران‌خودرو ضمن اشاره به قراردادهای 2500 دستگاهی اتوبوس و 5000 دستگاهی ون با وزارت کشور، توسعه صادرات را از جمله برنامه‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو دانست و افزود: با رونق شکل گرفته در تولید خودروهای سنگین و تجاری، به زودی شاهد تردد آتامان ایران‌خودرو دیزل در جاده‌های روسیه و کشورهای اروپایی خواهیم بود و در این زمینه توافقات لازم برای صادرات 1000 دستگاه از این محصول با طرف روسی شکل گرفته است.
 
ایجاد خدمات پس از فروش برای بازارهای صادراتی، مهمتر از صادرات
خطیبی تاکید کرد: ارائه خدمات پس از فروش برای بازارهای صادراتی از صادرات محصول مهمتر است. برای محصول کشنده آتامان در کنار قطعات یدکی مورد نیاز، خدمات پس از فروش مناسبی تدارک دیده شده تا به اعتبار ایران‌خودرو در سایر کشورها لطمه‌ای وارد نشود. رویکرد ایران‌خودرو برای محصول پروژه TF21 نیز رویکردی صادراتی است. به تولید رسیدن این محصول در فاصله زمانی 18 ماهه به معنای عبور ایران‌خودرو از استانداردهای خودروسازان جهانی است.
 
وی گفت: مراحل تعریف پروژه تا تولید انبوه محصول TF21، بازه 18 ماهه پیش‌بینی شده که بی‌سابقه بوده و مسیری برای جهانی شدن صنعت خودرو کشور است. بلافاصله پس از تولید انبوه ری‌را، این محصول تولید و روانه بازار خواهد شد.
 
مدیرعامل ایران خودرو ضمن عذرخواهی بابت بی‌توجهی‌های سال‌های گذشته نسبت به کیفیت خودرو، بر عزم شکل گرفته در ایران‌خودرو برای ارتقای کیفیت محصولات تاکید کرد و گفت: با حذف خودروهای ناقص گام مهمی در ارتقای کیفیت محصولات برداشته شده است اما تا رسیدن به اهداف مسیر طولانی در پیش داریم؛ این تعهد را به مردم و مشتریان می‌دهیم که با تمرکز و توجه بالایی این مسیر را دنبال خواهیم کرد.
 
وی افزود: کیفیت محصولات هیچ‌گاه مورد تایید و دفاع نبوده است؛ بنابراین با نگاه انتقادی که نسبت به مقوله کیفیت وجود داشت و با هدف بهبود شرایط و جلب رضایت مشتریان مدیریت مجموعه را بر عهده گرفته‌ام و در تحقق اهداف تعیین شده نیز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.
 
خطیبی در پایان نبود معوقات در تحویل خودرو به مشتریان را یکی از دستاوردهای مهم اخیر دانست و اظهار کرد: جز در موارد بسیار جزیی و کم، تعهد معوقی نداریم و حتی در برخی موارد خودروها زودتر از موعد به دست مشتریان می رسد. به‌زودی و ‌با اتمام شهریورماه، گزارش شش ماهه عملکرد گروه صنعتی ایران‌خودرو را بصورت مبسوط به استحضار مردم و مسئولان خواهیم رساند.
 

لینک کوتاه
خودروی پرطرفدار داخلی ایران‌خودرو تولید ماشینی لوکس

اخبار مرتبط